PIAGGIO MP3: Αεροδυναμική από τα MotoGP στα σκούτερ!

Πάνω από ένας αιώνας BMW: Από τους κινητήρες αεροσκαφών σε πολυτελή αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες
20 Μαΐου 2020
SYM VF185i LE: Έκδοση περιορισμένης παραγωγής (Video)
21 Μαΐου 2020

 Τρίκυκλα σκούτερ με “φτερά”

Απίστευτο αλλά αληθινό; Σύμφωνα με σκίτσα που διέρρευσαν (επίσημα ή ανεπίσημα δεν έχει σημασία) η Piaggio δουλεύει πάνω σε αεροδυναμικά βοηθήματα που εμφανίζονται πάνω σε τρίτροχα MP3!

Τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα περίφημα πτερύγια “Winglets”, όπως τους αποκαλούν οι Άγγλοι, εφευρέθηκαν για να βοηθήσουν τη σταθερότητα των αγωνιστικών υπερ-μοτοσυκλετών MotoGP που επιτυγχάνουν τελικές ταχύτητες 350+ km/h και πρόσφατα βρίσκουν το δρόμο τους και στις σπορ μοτοσυκλέτες.

Μοντέλα όπως το Ducati Panigale V4 S ή η τελευταία γενιά του Honda CBR1000RR-R, όπως και το Aprilia RSV4 1100 τα έχουν υιοθετήσει σαν λύσεις.

Από κει, από την Aprilia – που είναι θυγατρική της Piaggio – πρέπει να ήρθε η ιδέα και αποφάσισε να την εφαρμόσει και πάνω σε σκούτερ και δη στα πιο μεγάλα και ογκώδη που διαθέτει στη γκάμα της, τα οποία σίγουρα είναι τα Piaggio ΜΡ3.


new ferodo alexopoulos

Πάνω στα υψηλών επιδόσεων superbikes, αυτά τα πτερύγια παρέχουν καλύτερη σταθερότητα κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, κάτι καλοδεχούμενο για αυτές τις μοτοσυκλέτες. Εδώ βέβαια πρέπει να πούμε ότι όσοι έτυχαν να δοκιμάσουν στο δρόμο αυτά τα μοντέλα με τα βοηθήματα δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν την αποτελεσματικότητά τους…

Αποτελεσματικά από την άλλη αποδεικνύονται τα Winglets από πλευράς εμφάνισης και κυρίως από πλευράς μάρκετινγκ… Είναι αυτή η τεχνολογική αύρα των MotoGP που περιβάλλει αυτά τα εξαρτήματα.


Τα τεχνικά σχέδια που διέρρευσαν στον τύπο δείχνουν τα πτερύγια – τα οποία θα είναι και κινούμενα, αλλάζοντας γωνία με σερβομηχανισμό, αναλόγως της περίπτωσης ή της στροφής! – πάνω σε ένα Piaggio MP3, ένα μοντέλο που καμία σχέση δεν έχει με πίστες, σπορ οδήγηση και γενικά είναι σταθερό σε ταχύτητες μέχρι 110-115 km/h.


MotoWay-Belray

Από κει και πάνω τα ΜΡ3 εμφανίζουν μια ελαφρά ταλάντωση – κυρίως λόγω μεγάλης μετωπικής επιφάνειας και ψηλής ζελατίνας – και αυτό το πρόβλημα μάλλον πάνε να λύσουν οι τεχνικοί της εταιρίας, όπως και την αντίστοιχη συμπεριφορά του σκούτερ υπό κλίση πάνω σε γρήγορες στροφές.

Από την άλλη αν τοποθετηθούν αεροδυναμικά πτερύγια ένα πρόβλημα που θα προκύψει στα ΜΡ3 θα είναι αυτό του (ήδη μεγάλου) πλάτους που θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο το σκούτερ μέσα στην πόλη. Παράλληλα το αν και κατά πόσον ένα τέτοιο σύστημα θα βελτιώσει την οδική συμπεριφορά του είναι κάτι που μένει να αποδειχθεί στην πράξη. Διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις… αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Πηγή: Μotorcycle.com

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.