ΗΟNDA SH 350 2021: Πλήρης παρουσίαση και τιμή

Το νέο project του Walt Siegl είναι ένα e-bike σε στυλ cafe racer
23 Μαρτίου 2021
Έτοιμο το νέο ελληνικό site της Kymco
23 Μαρτίου 2021

Στόχος η κορυφή. Τόσο απλά

Η μεγαλύτερη σε κυβισμό έκδοση της οικογενείας των SH ανανεώθηκε σε μεγάλο βαθμό για το 2021, προσβλέποντας στην συνέχιση μιας επιτυχημένης πορείας, που το έχει αναδείξει ως ένα από τα δημοφιλέστερα σκούτερ της κατηγορίας του, σε μεγάλες και σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές. Στο θέμα που ακολουθεί, παρουσιάζουμε εκτενώς και αναλυτικά όλα τα νέα στοιχεία του νέου Honda SH 350, το οποίο θα διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις με τιμές που ξεκινούν από τις 5.650 ευρώ.

Το Honda SH 300 προσαρμοζόταν άμεσα στις αλλαγές και στις τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής του. Ήταν το πρώτο σκούτερ της Honda που συμμορφώθηκε με τις Euro 4 προδιαγραφές το 2015, ενώ το 2019 αναβαθμίστηκε σε ότι αφορά στον εξοπλισμό του, με την προσθήκη smart key συστήματος και Traction Control.

Για το 2021 και εν όψει της μετάβασης στις Euro 5, η Honda προετοιμάστηκε από νωρίς και δεν αρκέστηκε απλά στην συμμόρφωση του κινητήρα με τις νέες προδιαγραφές αλλά προχώρησε σε μια εκτεταμένη ανανέωση.

Ξεκινώντας από την σχεδίαση, αυτή ακολούθησε τα πρότυπα του best seller σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, SH125i ενσωματώνοντας δυναμικά και σύγχρονα στοιχεία. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό τμήμα του μοντέλου, όπου το κυρίως LED φωτιστικό σώμα χωρίζεται πλέον σε δύο ξεχωριστές φωτεινές πηγές και δέσμες, ενώ το φως πορείας μετατοπίστηκε ψηλά, στο κάλυμμα του τιμονιού, βελτιώνοντας τον εντοπισμό του σκούτερ από τους άλλους οδηγούς στον δρόμο και δημιουργώντας μια χαρακτηριστική και μοναδική οπτική ταυτότητα.

Επανασχεδίαση είχαμε και για το πίσω LED φωτιστικό σώμα, το οποίο ακολουθεί τις γραμμές της ουράς σε μια αρμονική σχεδιαστικά απόληξη, κάτω από το σώμα της μεγάλης σχάρας αλουμινίου, στην οποίο ενσωματώνονται και οι χειρολαβές στήριξης του συνεπιβάτη.

Η βασική εργονομική φόρμα του μοντέλου δεν άλλαξε, με την θέση οδήγησης να είναι ικανή να φιλοξενήσει αναβάτες διαφορετικών σωματότυπων, χωρίς πρόβλημα και προσφέροντας υψηλά σε κάθε περίπτωση ποσοστά άνεσης. Το επίπεδο πάτωμα με τα 435 mm πλάτους, αποτελεί μια μεγάλου μεγέθους ενιαία πλατφόρμα για την στήριξη των ποδιών, εξυπηρετώντας παράλληλα και τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, όταν αυτό χρειαστεί.

Το ύψος της σέλας ανέρχεται στα 805 mm, μόλις 5 mm μεγαλύτερο από αυτό των SH125/150, ενώ κάτω από αυτή, βρίσκεται αποθηκευτικός ικανός να φιλοξενήσει ένα κλειστού τύπου κράνος, ο οποίος παρέχει επίσης θύρα φόρτισης τύπου USB–C. Τις αποθηκευτικές δυνατότητες συμπληρώνει ένα πρακτικό ντουλαπάκι, στην δεξιά πλευρά της ποδιάς.

Την πληροφόρηση του αναβάτη αναλαμβάνει μια νέα, διαιρούμενη σε δύο τμήματα LCD οθόνη, στην οποία και προβάλλεται πληθώρα πληροφοριών για την λειτουργική κατάσταση του σκούτερ, ενώ η εναλλαγή των ενδείξεων σε αυτή γίνεται μέσω εύχρηστου επιλογέα, στο αριστερό grip.

Νέα σημαντική προσθήκη στο SH350, αποτελεί το αυτόματης ενεργοποίησης σύστημα για την ειδοποίηση των άλλων οδηγών σε περίπτωση απότομης πέδησης. Μόλις το σύστημα ανιχνεύσει μεγάλη επιβράδυνση, για παράδειγμα σε φρένα πανικού, θέτει αυτόματα τα φλας του σκούτερ στην λειτoυργία alarm προκειμένου να ενημερωθούν οι συνοδοιπόροι.

Το SH350 διατηρεί το σύστημα Smart Key, μέσω του οποίο επιτρέπεται ο έλεγχος του κεντρικού διακόπτη, χωρίς την χρήση κλειδιού. Το σκούτερ αναγνωρίζει την εγγύτητα ή την απομάκρυνση του αναβάτη μέσω ενός μπρελόκ – πομπού και ξεκλειδώνει ή κλειδώνει αντιστοίχως. Στο σύστημα του Smart Key, ενσωματώνεται επίσης και το προαιρετικό Top Box 35 λίτρων της Honda προσφέροντας παρόμοια λειτουργία.

Προχωρώντας στο πλαίσιο, σημειώνονται επίσης αλλαγές και βελτιώσεις. Η Honda, με την χρήση σωλήνων διαφορετικής διατομής και πάχους τοιχωμάτων αλλά και με την κατά τόπους επανασχεδίαση συγκεκριμένων τμημάτων, διατήρησε τα χαρακτηριστικά ευελιξίας της δομικής μονάδας, προσδίδοντας της παράλληλα μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και άνεση, ενώ επιτεύχθηκε και μείωση του βάρους, κατά ένα κιλό.

Oι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα συμβατικού τύπου τηλεσκοπικό πιρούνι, με διάμετρο καλαμιών στα 35 mm και δυο μονά αμορτισέρ πίσω, ενώ ένας ειδικής σχεδίασης σύνδεσμος κάτω από τον κινητήρα (Oleo), συμβάλει επίσης στην αποτελεσματική απόσβεση των κακοτεχνιών και ανωμαλιών του οδοστρώματος, ενώ βελτιώνει παράλληλα την αίσθηση στον χειρισμό του σκούτερ με μείωση των αναδράσεων στο άνοιγμα του γκαζιού.

Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του SH350 είναι 27,5 μοίρες γωνία κάστερ, 99 mm ίχνος και 1452 mm μεταξόνιο, τιμές που έχουν αλλάξει σε σχέση με αυτές της προηγούμενης έκδοσης, SH300, το οποίο εμφανιζόταν πιο «γρήγορο» στον συγκεκριμένο τομέα, με 27,3 μοίρες κάστερ, 98 mm ίχνος και 1438 mm μεταξόνιο.

Βέβαια όλα αυτά δεν αποτελούν παρά συγκρίσεις στα χαρτιά, και ο μοναδικός τρόπος για να διαπιστωθεί αν οι αλλαγές αυτές είχαν ουσιαστικό αντίκρισμα στην συμπεριφορά, είναι η δοκιμή του νέου SH350.

Αυτό που σίγουρα έχει αλλάξει πάντως, παρά το ελαφρύτερο πλαίσιο της νέας έκδοσης, είναι το συνολικό βάρος, με το SH350 να ζυγίζει 174 κιλά, όταν το SH300 βρισκόταν στα 169 κιλά. Και πάλι τα +5 αυτά κιλά μπορεί να μην έχουν κανένα σοβαρό αντίκτυπο στον δρόμο, πόσο μάλλον όταν το SH350 είναι ισχυρότερο, όπως θα δούμε πιο κάτω, σε σχέση με το ελαφρύτερο SH300.

Οι ζάντες του SH350 διατήρησαν φυσικά αμφότερες την διάμετρο των 16 ιντσών, με την διάσταση των ελαστικών να παραμένει στα 110/70-16 και 130/70-16, μπροστά και πίσω. Παρόμοια η εικόνα και στον τομέα των φρένων, όπου δεν σημειώθηκαν αλλαγές, με δίσκους διαμέτρου 256 mm μπροστά και πίσω, οι οποίοι συνεργάζονται με διπίστονη και μονοπίστονη δαγκάνα αντιστοίχως. Φυσικά το δικάναλο σύστημα ABS παραμένει.

To τμήμα του SH350 που εξελίχθηκε και ανανεώθηκε στον μεγαλύτερο βαθμό, είναι φυσικά ο eSP+ κινητήρας, αρχής γενομένης από την αύξηση της χωρητικότητας του κατά 51 cc, φθάνοντας τα 330 cc, από τα 279 της προηγούμενης έκδοσης. Για να επιτευχθεί αυτή η αύξηση του κυβισμού, αυξήθηκε τόσο η διάμετρος του εμβόλου, στα 77 mm από 72 mm, όσο και η διαδρομή του, στα 70,7 mm από 68,5 mm,- σε μια πιο «υπερτετράγωνη» υλοποίηση.

H Honda δεν αρκέστηκε φυσικά μόνο σε αυτό αλλά προσάρμοσε τα χαρακτηριστικά του κινητήρα αναλόγως, προκειμένου να εκμεταλλευτεί καλύτερα αυτή την αύξηση στον κυβισμό. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, o χρονισμός των βαλβίδων έχει αλλάξει, με το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής και το άνοιγμα/κλείσιμο των βαλβίδων εξαγωγής να καθυστερούν κατά 5°, ενώ η βύθιση τους έχει αυξηθεί. Ο χρόνος ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής παραμένει ίδιος.

Ο στρόφαλος είναι επίσης επανασχεδιασμένος και κατά 10% ελαφρύτερος χωρίς όμως μεταβολή στις διαστάσεις των εδράνων και του κομβίου του, διατηρώντας έτσι την αντοχή και την ακαμψία, στοιχεία απαραίτητα για την διαχείριση της μεγαλύτερης παραγόμενης ισχύος.

Στον τομέα της αντοχής, της αντίστασης στην φθορά και στην αξιοπιστία, στοχεύουν επίσης τα κοκοράκια με ενσωματωμένα ρουλεμάν στο σημείο της επαφής τους με τις βαλβίδες, τα κουζινέτα χαμηλού συντελεστή τριβής και ο σφραγισμένος στροφαλοθάλαμος.

H Honda μετέφερε επίσης τεχνολογία από το απαιτητικό πεδίο των MX μοτοσυκλετών, εφαρμόζοντας την ψύξη του εμβόλου με ψεκασμό λαδιού στο εσωτερικό της ποδιάς του, όπως και στα CRF450R.
Σε ότι αφορά στην τροφοδοσία, διάμετρος του σώματος ψεκασμού αυξήθηκε από τα 34 στα 36 mm, με παράλληλη αύξηση της διαμέτρου των βαλβίδων εισαγωγής κατά 1 mm (από 27 στα 28 mm)

Ο αυλός της εισαγωγής έχει βελτιωθεί ροϊκά, ενώ η έγχυση του μίγματος στον θάλαμο καύσης γίνεται με αυξημένη περιδίνηση και μεγαλύτερη διάχυση, οδηγώντας σε καλύτερη πλήρωση και αποτελεσματικότερη καύση.

Τα καυσαέρια επίσης οδηγούνται αποτελεσματικότερα προς την εξάτμιση ακολουθώντας μιας πιο ευθεία διαδρομή στην εξαγωγή, ενώ η εξάτμιση με την σειρά της, παρουσιάζει μικρότερη αντίσταση στην δρομολόγηση των καυσαερίων προς το περιβάλλον, χάρη στην παρεμβολή δύο, αντί τριών θαλάμων στον σιγαστήρα, βελτιώσεων στον σχεδιασμό του σωλήνα που συνδέει το θάλαμο εκτόνωσης καθώς και επανασχεδίασης του καταλύτη.

Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη κατά 5 mm τοποθέτηση του κυλίνδρου, στην εφαρμογή υδραυλικού τεντωτήρα καδένας και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού. Η αντλία αυτή που χρησιμοποιείται σε κινητήρες υψηλών επιδόσεων, μειώνει την εσωτερική πίεση μέσα στον κινητήρα, την ανάδευση του λαδιού, καθώς και τις απώλειες και τις εσωτερικές τριβές στα κινούμενα μέρη.

Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους ενοχλητικούς κραδασμούς πρώτης τάξης και συμβάλλει σε μία ομαλή, απολαυστική οδήγηση.

Ο αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης ελέγχει το κιβώτιο V-Matic (με κλιμάκωση κατάλληλη γιαδυνατές επιταχύνσεις στις χαμηλές ταχύτητες) και τον ιμάντα τελικής μετάδοσης. Ο κινητήρας του SH350i διαθέτει Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το σύστημα ανιχνεύει την οποιαδήποτε διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού, υπολογίζει το βαθμό ολίσθησης και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του ψεκασμού καυσίμου για ανάκτηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό.

Το HSTC ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από ένα διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Μία ένδειξη ‘Τ’ στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα λειτουργεί ελέγχοντας την πρόσφυση. Ο κινητήρας πληροί επίσης τις προδιαγραφές EURO5, που από την 1 η Ιανουαρίου 2020 εισήγαγαν πολύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων συγκριτικά με το EURO4. Σε ότι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου αυτή ανακοινώνεται στα 30km/l, βάση του WMTC προτύπου μετρήσεων, ενώ με την χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 9,1 λίτρα, η θεωρητική αυτονομία υπερβαίνει τα 270km.

Ο νέος κινητήρας των 330 cc, αποδίδει 28,9 ίππους στις 7.500 rpm και 3,2 kg–m ροπής στις 5.250 rpm, τιμές σαφώς αυξημένες σε σχέση με τους 24,8 ίππους στις 7.500 rpm και τα 2,6 kg–m ροπής στις 5.000, που επέδιδε το SH300.

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

 

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese