ΗONDA CRF300L / CRF300 Rally 2021: Πλήρης παρουσίαση και τιμές

DUCATI 2020: Δυνατή η χρονιά για την εταιρία
26 Ιανουαρίου 2021
Το νέο Triumph Speed Triple 1200 RS!
26 Ιανουαρίου 2021

Η επιστροφή του πραγματικού on/off

Ισχυρότερα, ελαφρύτερα, βελτιωμένα και καλύτερα εξοπλισμένα. Τα CRF300 της Honda, στις εκδόσεις L και Rally, ανανεώθηκαν σε μεγάλο βαθμό και συνεχίζουν να εκπροσωπούν επάξια, μια λατρεμένη στην Ελλάδα κατηγορία, με λιγοστούς δυστυχώς στις μέρες μας εκπροσώπους.

Αξίζει ένα μπράβο στην Honda, που διατήρησε την γραμμή της παραγωγής της αυτές, ξεπερνώντας το εμπόδιο των προδιαγραφών Euro 5, αφού πρόκειται για πραγματικές ψευδοεντούρο (ή on/off) μοτοσυκλέτες πολύ υψηλής χρηστικότητας, πολυτάλαντες και εύκολες στη χρήση τους.

Οι τιμές για να τα νέα CRF300L της Honda, ανακοινώθηκαν από την αντιπροσωπεία ως εξής: Honda CRF300L: 5.950 ευρώ, Honda CRF300 Rally: 7.400 ευρώ

Βελτιώσεις για τα νέα Honda CRF300L και CRF300 Rally υπάρχουν για το 2021 σε πλήθος σημείων. Από τον κινητήρα, στο πλαίσιο, τις αναρτήσεις και την εμφάνιση.

Η αιχμηρή, νέα σιλουέτα και τα γραφικά σηματοδοτούν τις αναβαθμίσεις για το 2021 ενώ φέρουν και νέα ευανάγνωστα όργανα LCD με μαύρες ενδείξεις.

Το βάρος έχει μειωθεί κατά 4 κιλά, που σημαίνει 13% βελτιωμένη αναλογία ισχύος/βάρους.

Η ουσία που χαρακτηρίζει μία μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του DNA της Honda.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, κυκλοφόρησε η XL250S – μία μοτοσυκλέτα για το δρόμο και ταυτόχρονα για οδήγηση εκτός δρόμου. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η σειρά XL έγραψε ιστορία και απέδειξε ότι συνδυάζοντας έναν οικονομικό και εύχρηστο μονοκύλινδρο τετράτροχο κινητήρα με ένα ικανό πλαίσιο μπορούσε να δημιουργηθεί μία μοτοσυκλέτα πρακτική, ευέλικτη και διασκεδαστική, όπως διαπίστωσαν που την απέκτησαν.

HONDA CRF300L 2021

Πριν από μία και πλέον δεκαετία, η δημιουργία μιας μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης είχε απασχολήσει αρκετά το R&D τμήμα της Honda. Η μακροχρόνια παράδοση της εταιρείας – σε αγώνες off–road και τα σχετικά μοντέλα παραγωγής – ήταν μία χρήσιμη βάση όταν ξεκίνησε η εξέλιξη της νέας γενιάς μοτοσυκλετών.

Προτεραιότητα των ανθρώπων της Honda ήταν να διερευνήσουν τις ανάγκες των πελατών, αλλά και το γεγονός ότι μερικοί αναβάτες αναζητούν σταθερά αγωνιστικές επιδόσεις εκτός δρόμου, πολλοί εκτιμούν την ευχρηστία, πρακτικότητα και άνεση.

Για τις καθημερινές μετακινήσεις τους σε συνθήκες πόλης ήθελαν μία ανθεκτική, πρακτική μοτοσυκλέτα με προηγμένο off–road στυλ. Το σαββατοκύριακο, όμως, χρειάζονταν μία μοτοσυκλέτα που να μπορεί να ταξιδεύει παντού, στην άσφαλτο και στο χώμα.

HONDA CRF300L 2021

Η ομάδα εξέλιξης έβλεπε πάντα τη νέα on–off μοτοσυκλέτα της Honda ως ένα μοντέλο με παγκόσμια προοπτική. Εκτός από έναν ισχυρό και οικονομικό κινητήρα, το πλαίσιο έπρεπε να έχει ευρύ φάσμα χρήσης.

 

Και επιπλέον να είναι προσιτή, να προσφέρει υψηλή ποιότητα και να εξαιρετική σχέση κόστους/απόδοσης (value for money), με χαμηλό λειτουργικό κόστος, ως προτεραιότητα. Οι μηχανικοί της Honda παρουσίασαν τα CRF250L σαν πλατφόρμα, πάνω στην οποία δημιουργήθηκε και η έκδοση Rally.

Για το 2021 τα νέα Honda CRF300L και Honda CRF300 Rally γίνονται ελαφρύτερα, ισχυρότερα και δέχονται πολλές βελτιώσεις σε λεπτομέρειες. 

Ο νέος κινητήρας 286 κ.εκ. αποδίδει 10% υψηλότερη ισχύ 20,1kW (27,3 ίππους) στις 8.500 σ.α.λ., και 18% περισσότερη ροπή 26,6Nm στις 6.500 σ.α.λ.

Ο εκκεντροφόρος εισαγωγής έχει επανασχεδιαστεί όπως και το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής για ισχυρότερη ροπή και ισχύ στις μεσαίες στροφές.

Οι σχέσεις 1-5 προσφέρουν πιο πυκνή κλιμάκωση, για βελτιωμένη απόκριση, ενώ η 6η σχέση είναι μακρύτερη για μεγαλύτερη άνεση σε ταχύτητες ταξιδιού. Ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) ελέγχει τώρα των πίσω τροχό στα απότομα κατεβάσματα και χαρίζει 20% ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα.

Η αύξηση χωρητικότητας κατά 14% για τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC) – από 250 εκ.εκ. σε 286 κ.εκ. – είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διαδρομής του εμβόλου που τώρα είναι 63mm (αντί 55mm). Η διάμετρος παραμένει στα 76mm, όπως και η σχέση συμπίεσης 10.7:1.

Η μέγιστη ισχύς των 20,1kW (27,3 Ps) επιτυγχάνεται στις 8.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 26,6Nm στις 6.500 σαλ. (από 18,2kW (24,7 ίππους) @ 8.500 και 22,6Nm @ 6.750 σ.α.λ.).

Τα γραφήματα ροπής και ισχύος του κινητήρα δεν αφήνουν αμφιβολία για τα οφέλη της αυξημένης ισχύος και ροπής: ο νέος κινητήρας είναι πολύ ισχυρότερος, σε όλες τις συνθήκες, από τις 2.000 σαλ.

HONDA CRF300L 2021

Σε συνάρτηση με την αυξημένη δύναμη του κινητήρα και την πιο άμεση απόκριση κατά την εκκίνηση και επιτάχυνση, οι σχέσεις μετάδοσης 1-5 είναι κοντύτερες (πυκνή κλιμάκωση), ενώ η 6η είναι μακρύτερη για πιο ξεκούραστη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες.

Επιπλέον, ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης προσφέρει ελαφρύτερη κατά 20% αίσθηση στη μανέτα και ελέγχει τις ‘αναπηδήσεις’ του πίσω τροχού σε γρήγορα κατεβάσματα – για εξαιρετικό έλεγχο, on & off–road. Στον αυτοκινητόδρομο, η τελική ταχύτητα αυξάνεται από 129km/h σε 132km/h.

Ο νέος χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής ενισχύει την απόκριση στο μεσαίο φάσμα στροφών – που είναι και αυτό το οποίο χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη συχνότητα στην πόλη και σε συνθήκες εκτός δρόμου – και συνεργάζεται με το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι, τον σωλήνα εξαγωγής (660g ελαφρύτερος από την προηγούμενη σχεδίαση), το σιλανσιέ και το χρονισμό της ανάφλεξης.

Ένα μπουζί ιριδίου, σε συνδυασμό με την ακριβή ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται από το σύστημα PGM–FI βελτιστοποιεί την απόδοση καύσης και τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.

HONDA CRF300L 2021

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί έναν έκκεντρα τοποθετημένο κύλινδρο, που μειώνει τις απώλειες λόγω εσωτερικών τριβών, ενώ το έμβολο φέρει ένα ειδικό υλικό επιφανείας αλλά και επίστρωση μολυβδαινίου.

Η αντλία λαδιού φέρει δομή εσωτερικής ανακούφισης που εμποδίζει την ανάμειξη αέρα και λαδιού. Το κομβίο του στροφάλου είναι ημι-διαιρούμενο με πρεσσαριστό μεταλλικό κουζινέτο, ενώ το ρουλεμάν στροφάλου φέρει κουζινέτο από χυτοσίδηρο. Ένας πρωτεύοντας αντικραδασμικός άξονας μειώνει περαιτέρω τους κραδασμούς.

Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ένα ψυγείο απόδοσης ψύξης 12.7kW, τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, πίσω από μία πλαστική γρίλια για βελτίωση της ροής αέρα. Ένας λεπτός ανεμιστήρας ψύξης ελέγχει τη θερμοκρασία στις χαμηλές ταχύτητες, είτε σε δρόμους με πυκνή κυκλοφορία ή σε απαιτητικές off–road συνθήκες.

Ο κινητήρας της CRF300L πληροί τις προδιαγραφές EURO5. 

ΗΟNDA CRF300 Rally 2021

ΗΟNDA CRF300 Rally 2021

Το επανασχεδιασμένο, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το αλουμινένιο ψαλίδι και η κάτω πλάκα πιρουνιού έχουν εξοικονομήσει 4 κιλά βάρος συνολικά, εξασφαλίζοντας διαφορετικά χαρακτηριστικά στρεπτικής ακαμψίας, με αποτέλεσμα καλύτερη αίσθηση και πληροφορία για τον αναβάτη. Η γεωμετρία του τιμονιού προσαρμόστηκε ανάλογα ενώ μεγαλύτερη είναι η διαδρομή των αναρτήσεων εμπρός/πίσω και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Συνολικά 4 κιλά έχουν εξοικονομηθεί από το πλαίσιο της CRF300L, που ζυγίζει τώρα (πλήρης υγρών) 142kg. Το ατσάλινο ημίδιπλο πλαίσιο είναι εντελώς νέο και συμβάλλει κατά 2,15kg στη μείωση βάρους. Εξίσου σημαντικό, για καλύτερη αίσθηση της πρόσφυσης και των δύο τροχών, μειώθηκε κατά 25% η πλευρική ακαμψία. Η Honda ανακοινώνει επισήμως 153 κιλά για το CRF300 Rally.

Αυτό είναι αποτέλεσμα της μείωσης πλάτους της κεντρικής δοκού (-30mm), η χρήση κάτω σωλήνων διατομής 25,4mm (από 28,6mm) και η μείωση πλάτους κατά 20mm του κεντρικού συνδετικού σωλήνα.

ΗΟΝDA CRF300 Rally 2021

Αντίστοιχα, το μονοκόμματο αλουμινένιο ψαλίδι είναι 550g ελαφρύτερο και προσφέρει μειωμένη πλευρική ακαμψία κατά 23%. Επίσης είναι κατά 15mm πιο στενό πίσω από το σημείο άρθρωσης.

Εφαρμόστηκε τεχνική ομαλής σχηματοποίησης διατομής για τις αντίστοιχες μεταβάσεις. Ο ρυθμιστής της αλυσίδας είναι από εξελασμένο αλουμίνιο. Η ατσάλινη πλάκα του σταυρού αντικαταστάθηκε από αλουμινένια, εξοικονομώντας 730g από μια περιοχή που σχετίζεται άμεσα με το κέντρο βάρους και την ταχύτητα ελιγμών.

ΗΟΝDA CRF300 Rally 2021

To ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43mm κέρδισε 10mm διαδρομής φτάνοντας τα 260mm, και τα ελατήρια και οι αποσβέσεις έχουν αναθεωρηθεί, ώστε να προσφέρει ακριβή έλεγχο σε μεγάλο εύρος εδαφών και ταχυτήτων.

Η πίσω ανάρτηση Pro-Link προσφέρει επίσης διαδρομή 260mm αντί για 240mm, ενώ το αμορτισέρ της Showa είναι μονού σωλήνα.

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από 255 σε 285mm και το πλαίσιο και ο κινητήρας εδράζονται κατά 20mm ψηλότερα, χάρη στις αναβαθμίσεις στο κάτω τμήμα του πλαισίου, το στροφαλοθάλαμο και την τάπα του κάρτερ λαδιού. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι τώρα 27,5°/109mm (από 27,6°/113mm) και το μεταξόνιο μακρύτερο κατά 10mm (1455mm). Η ακτίνα στροφής είναι 2,3m.

Στο Rally η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη ελάχιστα, στα 275 mm από τα 270 mm και ο λόγος που υπολείπεται έναντι της L έκδοσης είναι επειδή φέρει προστατευτική ποδιά στον βασικό εξοπλισμό του.

Το σύστημα φρένων περιλαμβάνει εμπρός δίσκο 256mm με διπίστονη δαγκάνα και πίσω δίσκο με δαγκάνα ενός εμβόλου. Όπως στις αγωνιστικές CRF, ο πίσω κύλινδρος φρένου είναι ελαφρύς και μονοκόμματος.

Οι δίσκοι έχουν κυματοειδή σχεδίαση – όπως στις CRF250R/CRF450R – με εξαιρετικές ικανότητες αυτοκαθαρισμού σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. 2-κάναλο ABS περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.

HONDA CRF300 Rally 2021

Ελαφριές, αλουμινένιες ζάντες μειώνουν περαιτέρω τη μη αναρτώμενη μάζα. Για το 2021, η επιφάνεια του αλουμινίου έχει ακόμα πιο γυαλιστερό φινίρισμα. Ελαστικά με τακούνια τύπου enduro (μπροστά, 80/100-21 51P και πίσω 120/80-18 62P) παρέχουν πρόσφυση σε ποικίλες συνθήκες οδήγησης.

Ο μπροστινός τροχός 21” και ο πίσω τροχός 18” επιτρέπουν την τοποθέτηση πιο εξειδικευμένων off–road ελαστικών, εάν χρειαστεί. Η χρήση ενός μηχανουργικά κατεργασμένου πίσω κέντρου τροχού σε συνδυασμό με βίδες Μ8 (αντί για Μ10) και κοίλου πίσω άξονα εξοικονομεί 240g και 160g αντίστοιχα.

HONDA CRF300L 2021

Η νέα, αιχμηρή σιλουέτα της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει λεπτότερο ρεζερβουάρ και σέλα και νέα ευανάγνωστα όργανα LCD. Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης για ελαφρύτερη αίσθηση στο τιμόνι που είναι απαραίτητη σε συνθήκες εκτός δρόμου αλλά και χρήσιμη στους δρόμους της πόλης.

Αντλώντας ακόμα περισσότερη έμπνευση από τις αγωνιστικές CRF, η CRF300L υιοθετεί μία φρέσκια σχεδίαση σώματος και γραφικών.

Το ρεζερβουάρ καυσίμου 7,8L είναι κατά 190g ελαφρύτερο αλλά και πιο λεπτό, βοηθώντας την κίνηση προς τα εμπρός αφού συνδυάζεται και με μια σέλα που επίσης είναι πιο λεπτή στο αρχικό τμήμα της.

Στην περίπτωση του Honda CRF300 Rally αυξήθηκε η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ κατά 2,7 λίτρα, φθάνοντας τα 12,8 λίτρα.

Η πίσω βάση πινακίδας κυκλοφορίας είναι επίσης μικρότερη, εξοικονομώντας 300g, ενώ το επιθετικό εμπρός φτερό είναι επίσης ελαφρύτερο.

Για πιο άνετο έλεγχο, η θέση οδήγησης έχει τροποποιηθεί: το τιμόνι είναι ελαφρώς τραβηγμένο προς τα πίσω, ενώ τα μαρσπιέ έχουν τοποθετηθεί πιο πίσω και χαμηλότερα, για να μπορεί ο αναβάτης να αλλάζει ευκολότερα ταχύτητες όταν φορά μεγάλες μπότες τύπου off–road.

Το ύψος της σέλας έχει αυξηθεί κατά 5mm, και φτάνει τα 880mm, για το CRF300L, ώστε η διάταξη του ‘τριγώνου του αναβάτη’ να είναι πιο όρθια και φυσική. Το πλαϊνό σταντ έχει επανασχεδιαστεί με τη νέα, αναδιπλούμενη επιφάνεια επαφής να έχει αυξηθεί κατά 10%.

Στην περίπτωση του Honda CRF300 Rally, η σέλα είναι κατά 20 mm πιο φαρδιά προς τα πίσω, στο σημείο που κάθεται ο αναβάτης, και απέχει από το έδαφος 885 mm είναι δηλαδή κατά 10 mm χαμηλότερη από αυτή της προηγούμενης έκδοσης.

Μία επανασχεδιασμένη και ελαφρύτερη κατά 70g οθόνη LCD περιλαμβάνει μαύρες ενδείξεις σε μοντέρνο, λευκό φόντο, για άμεση αναγνωσιμότητα. Οι αριθμοί στην κλίμακα ταχυμέτρου είναι κατά 6mm μεγαλύτεροι στα 23mm.

Μεταξύ των πληροφοριών είναι ο δείκτης της σχέσης κιβωτίου, η χιλιομετρική αυτονομία και κατανάλωση, η μέση ταχύτητα, το χρονόμετρο, και το στροφόμετρο.

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

The post ΗONDA CRF300L / CRF300 Rally 2021: Πλήρης παρουσίαση και τιμές appeared first on MotorBike.gr.

Αρθρογράφος: superpapi

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese