ΙΝΔΙΑ: Εκτίναξη των πωλήσεων ηλεκτρικών σκούτερ

H Piaggio Λυμπερόπουλος καλωσορίζει το Aprilia RS660
30 Μαρτίου 2021
Yamaha: Από R1 έως R9 και R20
31 Μαρτίου 2021

Και η Ινδία “ηλεκτρίζεται”σιγά-σιγά

Ποιος θα το περίμενε ότι μια αναπτυσσόμενη αγορά και μάλιστα η μεγαλύτερη του κόσμου σε ότι αφορά στις πωλήσεις δίτροχων, παρουσιάζει αυτή την στιγμή την μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρoκίνητων μοντέλων. Ο Φεβρουάριος του 2021 έκλεισε με ένα απίστευτο ποσοστό αύξησης 170,1% (!!) σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς, αποδεικνύοντας ότι τα ηλεκτροκίνητα σκούτερ έχουν αρχίσει την διείσδυση τους στην αγορά της Ινδίας με ταχύτατους ρυθμούς.

Ο Φεβρουάριος έρχεται να προστεθεί σε ένα σερί μεγάλης ανάπτυξης των πωλήσεων στα ηλεκτροκίνητα, που ξεκίνησε από τον Νοέμβριο του 2020, με τους αναλυτές της αγοράς να αποδίδουν το φαινόμενο σε δύο κύριες αιτίες.

Το μέλλον της μετακίνησης και για την Ινδία είναι ηλεκτρικό

Κατά πρώτον, στην αύξηση των τιμών της βενζίνης σε όλη την ινδική επικράτεια, με το λίτρο να έχει ξεπεράσει τις 86 ρουπίες (ένα ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία) και να έχει φτάσει ακόμα και τις 97+ ρουπίες (1,10 ευρώ) σε πόλεις όπως η Καλκούτα και η Τζαϊπούρ.


YSS Hybrid Shock

Mε τον μέσο μισθό στην Ινδία να κυμαίνεται κοντά στα 340 ευρώ (29.400 ρουπίες) και με τους δύο τροχούς να αποτελούν το βασικό μεταφορικό μέσο, πολλοί είναι αυτοί που έχουν σταδιακά αρχίσει να εγκαταλείπουν τα βενζινοκίνητα σκούτερ, στρεφόμενοι στα ηλεκτρικά ως λύση.

“Υπευθυνότητα” για την ινδική αγορά σημαίνει ηλεκτρικό σκούτερ…

Η δεύτερη αιτία της μεγάλης αύξησης των πωλήσεων στα ηλεκτροκίνητα σκούτερ, έχει να κάνει με την πανδημία και είναι ένα φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί και σε άλλες, ανεπτυγμένες αγορές.

Άνθρωποι που χρησιμοποιούσαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στράφηκαν εσπευσμένα στους δύο τροχούς ως εναλλακτική στις μετακινήσεις τους, προκειμένου να αποφύγουν τον συγχρωτισμό εντός λεωφορείων και τραίνων.

Νο1 σε πωλήσεις τα ηλεκτρικά σκούτερ της Hero

Το ερώτημα «γιατί ηλεκτροκίνητα σκούτερ;» έχει να κάνει με το ότι οι άνθρωποι αυτοί, οι οποίοι σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να μην είχαν ποτέ ούτε καν σκεφτεί την προοπτική μετακίνησης σε δύο τροχούς, βρίσκουν πιο φιλικό, εύκολο και απλό ένα ηλεκτροκίνητο σκούτερ, σε σχέση με ένα που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης.


Spiliotis Fabri Push and Block

Ας προχωρήσουμε στα νούμερα όμως. Τον Φεβρουάριο του 2021, πωλήθηκαν συνολικά 6.059 ηλεκτροκίνητα δίτροχα στην Ινδία, μια ποσότητα αμελητέα σε σχέση με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ που πωλούνται σε μηνιαία βάση στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου (το 2020 έκλεισε με 17.417.616 πωλήσεις δίτροχων!).

To Bajaj Chetak είναι σίγουρα το πιο όμορφο ηλεκτροκίνητο σκούτερ της Ινδίας

Το εντυπωσιακό ωστόσο, ήταν ότι τον Φεβρουάριο του 2020 οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων βρίσκονταν στις 2.243 μονάδες, δηλαδή για σχεδόν τριπλασιασμό της κατηγορίας! Στην Ινδία αυτή την στιγμή δραστηριοποιούνται περισσότερες από 20 εταιρείες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, διαθέτοντας κατά κύριο λόγο σκούτερ.

Αther Scooters

Το μεγαλύτερο μερίδιο της συγκεκριμένης αγοράς το έχει η Hero (η μεγαλύτερη της Ινδίας) με 10 μοντέλα στη γκάμα της, ενώ άλλες μεγάλες κατασκευάστριες της Ινδίας, όπως η TVS και η Bajaj (μοντέλο Chetak, με μεταλλικά καπάκια αλα Vespa!), βρίσκονται σε χαμηλότερες θέσεις. Εντύπωση προκαλούν διάφορα άγνωστα στο ευρύ κοινό ονόματα εταιρειών, όπως Okinawa, Ampere, Ather και πολλά άλλα, που καρπώνονται σημαντικά μερίδια επί των πωλήσεων.

Θα χρειαστεί βέβαια καιρός μέχρι τα ηλεκτροκίνητα να αποκτήσουν όγκο πωλήσεων τέτοιο, που να θεωρείται υπολογίσιμος έναντι των συμβατικών μοντέλων, ωστόσο η αρχή έχει γίνει και όπως διαπιστώνεται, η αύξηση γίνεται με γεωμετρική πρόοδο.

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese