ΜV AGUSTA: Έρχεται ηλεκτροκίνητο σκούτερ!

Πλήρης τεχνική ανάλυση Harley Davidson Pan America 1250/ Pan America Spacial 2021: Με τεχνολογία αιχμής
23 Φεβρουαρίου 2021
Η πανδημία εκτόξευσε τη ζήτηση για 2χρονα 250άρια του παρελθόντος!
23 Φεβρουαρίου 2021

Ένα σκούτερ… supersport;

Για τους περισσότερους, το να βρεθούν στην ίδια πρόταση MV Agusta και σκούτερ, είναι ένα απίθανο σενάριο, να όμως που η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο ζωηρή φαντασία, πόσο μάλλον όταν στις λέξει αυτές προστίθεται και η «ηλεκτροκίνηση»!

Πρώτα απ΄ όλα, να ξεκαθαρίσουμε ότι όσο και αν ακούγεται περίεργο και παράταιρο, η εταιρεία που έχει δημιουργήσει μοτοσυκλέτες ορόσημα, όχι απλά έχει σχέση με τα σκούτερ, αλλά στις πρώτες δεκαετίες της λειτουργίας της, τα σκούτερ αποτελούσαν και τον βασικό κορμό της παραγωγής της.  

Από τότε βέβαια έχουν περάσει πολλά χρόνια και η MV Agusta έχει συνδεθεί στην συνείδηση των περισσότερων ως κατασκευάστρια «εξωτικών» μοτοσυκλετών αλλά η ιστορία όπως αποδεικνύεται κάνει κύκλους και όπως όλα δείχνουν, σύντομα θα δούμε και πάλι ένα σκούτερ από την ιταλική εταιρεία.


YSS Hybrid Shock

Το κλειδί στην όλη υπόθεση, είναι η Cagiva και θα εξηγήσουμε αμέσως το πως. H Cagiva ανήκει στην MV Agusta και βρίσκεται σε ανενεργή κατάσταση εδώ και κάποια χρόνια. Οι τελευταίες ειδήσεις σχετικά με την εταιρεία, την ήθελαν να επανέρχεται στο προσκήνιο με μια νέα γκάμα αστικού προσανατολισμού δίτροχων, μερικά εκ των οποίων θα ήταν και ηλεκτροκίνητα. Μάλιστα η σχεδίαση και η εξέλιξη της γκάμας αυτής έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό.

Η ΜV Agusta ή για να είμαστε πιο ακριβείς, ο CEO της, Timur Sardarov, είχε δηλώσει το περασμένο καλοκαίρι, πως η εταιρεία δεν πρόκειται να ασχοληθεί με την ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον όχι πριν οι συνθήκες ωριμάσουν και η τεχνολογία προχωρήσει.

Αυτό βέβαια αφορούσε τις μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού, καθώς είχε επίσης δηλώσει ότι στα άμεσα πλάνα της εταιρείας ήταν η παρουσίαση μια γκάμα από ηλεκτροκίνητα πατίνια και ποδήλατα.


Spiliotis Fabri Push and Block

Στην τελευταία του συνέντευξη σε γαλλικό μέσο (Le Repair) όμως, o Sardarov αποκάλυψε ότι πολύ σύντομα, μέσα στο 2021, θα παρουσιαστεί το πρώτο ηλεκτροκίνητο σκούτερ της εταιρείας, για να ακολουθήσουν αμέσως μετά, την άνοιξη, τα πρώτα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μοτοσυκλετών, με απόδοση 11kW, όσο δηλαδή και ένα μοντέλο 125 κ.εκ. με συμβατικό κινητήρα.

MV Agusta Chicco 1960

Σε ότι αφορά στο σκούτερ, η απόδοση του θα είναι 4 kW, δηλαδή κατ΄ αναλογία κάτι σαν 50άρι, ενώ μελλοντικά θα υπάρξουν και εκδόσεις μεγαλύτερης απόδοσης. Ο Sardarov δήλωσε επίσης ότι οι μπαταρίες θα είναι γερμανικής κατασκευής και οι κινητήρες από εταιρεία της Β. Ευρώπης, χωρίς να κατονομάσει τους προμηθευτές όμως. Αυτό ήρθε ως απάντηση σχετικά με το αν τα μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Κίνα, μέσω της συνεργασίας με την Loncin.


Tι έχει συμβεί λοιπόν; Το πιθανότερο είναι ότι τα μοντέλα που προοριζόντουσαν για να παρουσιαστούν ως Cagiva, για κάποιον λόγο θα λανσαριστούν στην αγορά ως MV Agusta.

Τουλάχιστον έτσι έχουν μέχρι στιγμής τα δεδομένα, γιατί η αλήθεια είναι ότι ο Sardarov, παίζει αρκετά το επικοινωνιακό παιχνίδι του «κάνουμε ντόρο» και πολλές φορές έχει προβεί σε βαρύγδουπες ή αντικρουόμενες δηλώσεις στο παρελθόν, μόνο και μόνο για να δημιουργηθούν εντυπώσεις.

Timur Sardarov CEO MV Agusta

Πάντως φέρεται να δήλωσε επίσης τα εξής, τα οποία δύσκολα είναι η αλήθεια ότι ανακαλούνται ή ακυρώνονται γιατί μετά τίθεται και θέμα αξιοπιστίας: “Θέλω όλοι να καταλάβουν ότι εξετάζουμε την ηλεκτροκίνηση πολύ σοβαρά, δεν προσπαθούμε απλά να ακολουθήσουμε και να κάνουμε ότι κάνουν και οι άλλοι. H MV Agusta θα αποτελέσει μια ξεχωριστή, πολυτελής πρόταση, στον τομέα των προσωπικών μετακινήσεων”, λέει ο ο Sardarov, για να συνεχίσει.

Εστιάζουμε ειδικά στον τομέα της αστικής μετακίνησης και έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα έρευνας και εξέλιξης πάνω στην ηλεκτροκίνηση, αποτελούμενη από 15 άτομα, υπό την καθοδήγηση του Ampelio Macchi (σσ. έχει διατελέσει τεχνικός διευθυντής στις Cagiva, Aprilia και Husqvarna, ενώ αναγέννησε την SWM). Προς το παρόν, εκμεταλλευόμαστε το μέγιστο των δυνατοτήτων που μας προσφέρει η υπάρχουσα τεχνολογία”.


MotoWay-Belray

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.