Νέα Ducati Streetfighter V4 και Streetfighter V4 SP2

Πώς φρενάρουν οι Μοτοσυκλέτες MotoGP στη Sepang
20 Οκτωβρίου 2022
Ανάκληση KTM 300 EXC SIX DAYS, KTM 450 XC-F, Husqvarna FC 250, Husqvarna FC 350 2023
21 Οκτωβρίου 2022

Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

Στο 5ο επεισόδιο της σειράς διαδικτυακών παρουσιάσεων DWP (Ducati World Première) η Ducati παρουσίασε την εξέλιξη της “Fight Formula” τη νέα Streetfighter V4 του 2023 μαζί με την αριθμημένη έκδοση SP2.

Η επιτυχημένη Streetfighter V4, που είναι το σημείο αναφοράς στις super sport γυμνές μοτοσυκλέτες, χαρακτηρίζεται από την επιθετική και μινιμαλιστική της αισθητική με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στοιχεία τα αεροδυναμικά φτεράκια και τη μάσκα με τα φώτα εμπρός εμπνευσμένα από τον Τζόκερ.

Η νέα Streetfighter V4 εξελίχθηκε με την εφαρμογή των βελτιώσεων της Superbike σειράς Panigale V4 που, από την παρουσίαση της πρώτης streetfighter το 2020, αποτελεί και την βάση της.

Ηλεκτρονικά 
Η νέα Streetfighter V4 χρησιμοποιεί τη λογική των Power Modes των νέων Ducati Panigale V4 με διαφορετικές ρυθμίσεις για την έκδοση – διαμόρφωση του κινητήρα Desmosedici Stradale που φοράει η Streetfighter V4.

Υπάρχουν τέσσερις διαμορφώσεις απόδοσης του κινητήρα – Full, High, Medium και Low. Η διαμόρφωση Full Power επιτρέπει στον κινητήρα να αποδίδει την μέγιστη ισχύ και ροπή χωρίς παρέμβαση απο τα ηλεκτρονικά, εκτός από την πρώτη ταχύτητα. Οι διαμορφώσεις High και Medium έχουν νέα χαρτογράφηση στο Ride by Wire με ξεχωριστή βαθμονόμηση για καθεμία από τις έξι ταχύτητες με στόχο την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση στο άνοιγμα του γκαζιού. Η διαμόρφωση Low Power, έχει σχεδιαστεί για οδήγηση σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, περιορίζοντας την ισχύ του κινητήρα στους 165 ίππους και προσφέροντας ιδιαίτερα διαχειρίσιμη απόκριση στο γκάζι. Επίσης η έκδοση του 2023 έχει και τη νέα ρύθμιση Wet Riding για να κάνει την οδήγηση ακόμα πιο ασφαλή σε συνθήκες πολύ χαμηλής πρόσφυσης. 

Ο πίνακας οργάνων της νέας Streetfighter V4 έχει νέα γραφικά που προβάλουν τις πληροφορίες με απλούστερο, πιο περιγραφικό και με καλύτερη βαθμονόμηση τρόπο. Επίσης ο πίνακας έχει τώρα και τη λειτουργία εμφάνισης “Track Evo”, η οποία αναπαράγει την απεικόνιση που χρησιμοποιείται στην αγωνιστική MotoGP Desmosedici που προβάλει μόνο τις σημαντικές πληροφορίες και την παρέμβαση των ηλεκτρονικών.

Το νέο λογισμικό Engine Brake Control (EBC) EVO 2 εγγυάται καλύτερη σταθερότητα, ακρίβεια και κατευθυντικότητα στις φάσεις φρεναρίσματος και εισόδου στις στροφές με τη δυνατότητα για τον αναβάτη να ορίσει με ακρίβεια τη ρύθμιση για κάθε χρήση . Η νέα στρατηγική λειτουργίας βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά του φρένου του κινητήρα ανάλογα με την φόρτιση του πίσω τροχού προσφέροντας ομαλότερη λειτουργία του φρένου κινητήρα χωρίς μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού.

Νέα είναι και η στρατηγική του Ducati Quick Shift (DQS) που βελτιώνει τη ροή μεταφοράς ροπής στις αλλαγές ταχυτήτων προσαρμόζοντάς την λειτουργία ανάλογα με το πόσο ανοικτό είναι το γκάζι.  

Πλαίσιο και εργονομία
Σε ότι αφορά το πλαίσιο και τις αναρτήσεις η νέα Streetfighter V4, όπως και στα ηλεκτρονικά, ακολουθεί την εξέλιξη της οικογένειας Panigale V4 με στόχο την καλύτερη σταθερότητα και ασφάλεια. Το μπροστινό τμήμα του πλαισίου και το μονόμπρατσο ψαλίδι είναι από αλουμίνιο και οι αναρτήσεις είναι ημι-ενεργές της Öhlins.

Εμπρός φοράει ένα ανάποδο (USD) τηλεσκοπικό πιρούνι ΝIX30 με καλάμια 43mm και πίσω ένα αμορτισέρ TTX36 με διεπαφή SmartEC 2.0, που προσφέρει ευελιξία και ταχύτητα στη ρύθμιση. Επιπλέον, στην έκδοση V4 S, οι ζάντες είναι σφυρήλατες της Marchesini από κράμα αλουμινίου.

Ο άξονας του ψαλιδιού της Streetfighter V4 2023 είναι τοποθετημένος 4 mm ψηλότερα με αποτέλεσμα η κατανομή βάρους έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός, φορτίζοντας περισσότερο το μπροστινό τροχό και αυξάνοντας έτσι την ακρίβεια και την ταχύτητα στην είσοδο των στροφών. Τέλος, η εργονομία είναι βελτιωμένη χάρη στο σχήμα του ρεζερβουάρ που προσφέρει καλύτερη στήριξη στον αναβάτη κατά το φρενάρισμα και στις στροφές. Το πλήρες βάρος της Streetfighter V4 S 2023 είναι στα 197,5 κιλά.

Κινητήρας
Ο Desmosedici Stradale V4 της Streetfighter V4 αποδίδει 208 ίππους στις 13.000 σ.α.λ. και 123 Nm από 1.103 cc  και έχει αναθεωρημένη βαθμονόμηση λειτουργίας για να ταιριάζει με το νέο τελικό με σωλήνα μεγαλύτερης διαμέτρου. Επιπλέον, το δεξί καπάκι (κάλυμμα συμπλέκτη) είναι αυτό της Panigale V4, για να μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα ξηρός συμπλέκτης μαζί με το ανάλογο προστατευτικό καλύμμα.

Streetfighter V4 2023 Ducati RedStreetfighter V4S 2023 Grey Nero

Η χρωματική γκάμα αποτελείται από το Ducati Red για την Streetfighter V4 και το νέο χρώμα «Grey Nero» μόνο για την έκδοση “S”.

Streetfighter V4 SP2

Παράλληλα με την Streetfighter V4 2023, η Ducati παρουσίασε και την κορυφαία αριθμημένη Streetfighter V4 SP2. Μια μοτοσυκλέτα έτοιμη να μπει στην πίστα, χάρη στον πρόσθετο τεχνικό εξοπλισμό που συνδυάζει τη «Fight Formula» με τις προδιαγραφές «SP» και στόχο τους πιο απαιτητικούς αναβάτες.

Η Streetfighter V4 SP2 είναι διαθέσιμη στο χρωματικό συνδυασμό “Winter Test”, σχεδιασμένο από το Centro Stile Ducati με έμπνευση τα χρώματα των μοτοσυκλετών της Ducati Corse κατα τις δοκιμές πριν από την έναρξη των Πρωταθλημάτων MotoGP και SBK. Το μαύρο ματ του ρεζερβουάρ και των φτερών που συνδυάζεται με το ματ φινίρισμα των ζαντών και των φτερών από ανθαρακονήματα, κάνει αντίθεση με τις έντονες κόκκινες πινελιές και τη λάμψη του ρεζερβουάρ από βουρτσισμένο αλουμίνιο. Ο αύξων αριθμός, κάθε μιας από τις αριθμημένες SP2, είναι χαραγμένος με λέιζερ στο τιμόνι.

Οι διαφορές της SP στον εξοπλισμό περιλαμβάνουν πεντάστερες ζάντες από άνθρακονήματα, (1,4 kg ελαφρύτερες από τις στάνταρ) που μειώνουν τη ροπή αδράνειας κατά 26% μπροστά και 46% πίσω, κάνοντας την SP2 πολύ πιο ευέλικτη όταν αλλάζει κατεύθυνση. Οι μπροστινές δαγκάνες των φρένων Brembo είναι της σειράς Stylema R και  εγγυώνται δυνατό φρενάρισμα και εξαιρετικά σταθερή απόδοση στη σκληρή χρήση μέσα σε πίστα

Ο Desmosedici Stradale της SP2 είναι εξοπλισμένος με τον ξηρό μονόδρομο συμπλέκτη STM-EVO SBK που έχει αυξημένη αντοχή και βοηθάει σημαντικά στον έλεγχο του φρένου κινητήρα ειδικά στην οδήγηση στο όριο.

Σημαντική στην συνολική απόδοση στην οδήγηση είναι και η συμβολή των αναρτήσεων για αυτό η SP2 φοράει τις ίδιες αναρτήσεις Öhlins με την Panigale V4. Τον εξοπλισμό συμπληρώνουν οι ρυθμιζόμενες αλουμινένιες βάσεις των μαρσπιέ αναβάτη, το μπροστινό φτερό από ανθρακονήματα και το προστατευτικό κάλυμμα του ξηρού συμπλέκτη επίσης από ανθρακονήματα.

Streetfighter V4 SP2 2023 Winder Test

Διαθεσιμότητα
Τα μοντέλα Streetfighter V4 και V4 S θα είναι διαθέσιμα από τον Ιανουάριο του 2023, ενώ η έκδοση V4 SP2 θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2023.

 

 

Δημοσιογραφική Ομάδα Zougla.gr
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese