Πώς φρενάρουν οι Μοτοσυκλέτες MotoGP στη Sepang

MotoGP: Davide Tardozzi για οδηγίες ομάδας και για τον αριθμό των Ducati στην σχάρα εκκίνησης
20 Οκτωβρίου 2022
Νέα Ducati Streetfighter V4 και Streetfighter V4 SP2
21 Οκτωβρίου 2022

Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

Tα MotoGP επιστρέφουν στη Μαλαισία, αφού έλειψαν τις δύο τελευταίες αγωνιστικές σεζόν, για τον προτελευταίο αγώνα του 2022. Η πίστα της Sepang, που έγιναν δοκιμές το 2020 και φέτος τον Φεβρουάριο, είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα φρένα, σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλες τις ομάδες της κατηγορίας MotoGP.

Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, η Sepang βαθμολογείται με 5 λόγω των υψηλών θερμοκρασιών του τροπικού κλίματος και των πολλών σημείων με φρένα άλλα και της διάρκειας τους. Για να λύσει αυτό το πρόβλημα, φέτος η Brembo παρουσίασε έναν αεριζόμενο δίσκο από ανθρακονήματα 355 mm με βελτιωμένη απαγωγή θερμότητας για χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας των δίσκων.

Η Brembo προμηθεύει τις ομάδες με μια μεγάλη γκάμα δίσκων φρένων και κάθε αναβάτης MotoGP μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έξι γεωμετρίες δίσκων και δύο διαφορετικές συνθέσεις carbon. Οι δίσκοι 320 mm και 340 mm διατίθενται σε γεωμετρίες High Mass και Standard Mass, ενώ ο δίσκος 355 mm υπάρχει μόνο στην έκδοση High Mass με ψήκτρες.

Ο δίσκος με ψήκτρες διατίθεται επίσης σε έκδοση High Mass 340 mm και χρησιμοποιείται σε πίστες που είναι απαιτητικές για το σύστημα πέδησης. , Στην πίστα της Μαλαισίας οι μοτοσυκλέτες MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους 11 φορές ανά γύρο για συνολικά 38 δευτερόλεπτα, που αντιστοιχεί στο 32% του χρόνου γύρου. Αυτά τα 38 δευτερόλεπτα είναι λιγότερα μόνο από τα 40 δευτερόλεπτα πέδησης του Losail όπου τα φρένα χρησιμοποιούνται 13 φορές ανά γύρο.

Στην Sepang, 4 σημεία φρεναρίσματος διαρκούν τουλάχιστον 4 δευτερόλεπτα και σε μερικά από αυτά πάνω από 5 δευτερόλεπτα: Συγκεκριμένα 5,7 δευτερόλεπτα στην τελευταία στροφή για να μειωθεί η ταχύτητα κατά 255 km/h σε μόλις 258 μέτρα. Η επιβράδυνση ποικίλλει ανάμεσα στα σημεία πέδησης αλλά 4 σημεία δεν πέφτει κάτω από το 1,5G συμπεριλαμβανομένης της στροφής 9 όπου οι αναβάτες πρέπει να ασκήσουν πίεση 5 κιλών στη μανέτα του φρένου.

Αν συνοψίσουμε όλη τη δύναμη που ασκούν οι αναβάτες στο μοχλό του φρένου από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, το αποτέλεσμα είναι πάνω από 770 κιλά, μια σχετικά χαμηλή τιμή σε σύγκριση με τα 1200 κιλά του GP του San Marino. ,

Από τα 11 σημεία πέδησης της πίστας, τα 4 ταξινομούνται ως πολύ απαιτητικά για τα φρένα, το 1 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 6 είναι σχετικά εύκολα. Η πιο δύσκολη στροφή είναι η Pangkor Laut (στροφή 1) όπου οι μοτοσυκλέτες MotoGP το προσεγγίζουν με 323 km/h και μετά από 6 δευτερόλεπτα φρεναρίσματος και απόσταση 264 μέτρων μπένουν στη στροφή με 72 km/h. Οι αναβάτες δέχονται 1,5 G επιβράδυνσης και ασκούν πίεση 5,7 kg στη μανέτα του φρένου, ενώ η πίεση του υγρού φρένων Brembo HTC 64T φτάνει τα 12,3 bar.

 

 

Δημοσιογραφική Ομάδα Zougla.gr
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese