ΥAMAHA: Ηλεκτρικά σκούτερ στην Ευρώπη!

Scrambler Ducati Desert Sled Fasthouse 2021: Ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής (Video)
11 Μαρ 2021
KTM 390 Kush Sport: Ένα ready to race με ρετρό εμφάνιση
11 Μαρ 2021

Τα ηλεκτροκίνητα E01 και EC-05 προ των πυλών

Ξεκίνησε την προθέρμανση η Yamaha… Η κατοχύρωση της ονομασίας των E01 και EC-05 για εμπορική χρήση, προλογίζει την σε μεγάλη κλίμακα δραστηριοποίηση της Yamaha στον τομέα της δίτροχης εναλλακτικής μετακίνησης. Ξεχωριστό ενδιαφέρον μάλιστα έχει η παράλληλη ανάπτυξη δικτύου ανταλλαγής μπαταριών, που αποτελεί προϋπόθεση για τον τρόπο λειτουργίας του EC-05.

Τα E01 και EC-05 παρουσιάστηκαν ως πρωτότυπα στο Tokyo Motor Show του 2019.

Yamaha E01. Τα σχέδια της κατοχύρωσης

Πρόκειται για δυο διαφορετικά σκούτερ. Το Yamaha EC-05, τo οποίο διατίθεται ήδη στην αγορά της Ταϊβάν, κατασκευάζεται σε συνεργασία με την Gogoro και χρησιμοποιεί το σύστημα ανταλλάξιμων μπαταριών της εταιρίας.


YSS Hybrid Shock

Από την άλλη, το E01  είναι αποκλειστική δημιουργία της Yamaha και φέρει σταθερή μπαταρία, με την φόρτισή του να γίνεται μέσω οικιακού δικτύου ή σε δημόσιους σταθμούς ταχείας φόρτισης.

Yamaha E01

Πρόσφατα η Yamaha προχώρησε στην κατοχύρωση της ονομασίας των δύο σκούτερ, για εμπορική χρήση σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της Ευρώπης.


Spiliotis Fabri Push and Block

Το παραπάνω προφανώς αποκαλύπτει τις προθέσεις της για την «ηλεκτρική» δραστηριοποίηση της στην Γηραιά Ήπειρο, όντας η πρώτη κατασκευάστρια από την Ιαπωνία που θα επιχειρήσει κάτι τέτοιο.

Το Yamaha E-05 κυκλοφορεί ήδη στην Ταϊβάν

Το Yamaha E01 θυμίζει κάτι από ΝΜΑΧ 125, στο πολύ πιο φουτουριστικό του βέβαια, αν και είναι πολύ πιθανό η σχεδίασή του να αλλάξει στην έκδοση παραγωγής. Η Yamaha κάνει λόγο για απόδοση παρόμοια με αυτήν ενός συμβατικού σκούτερ 125 cc, οπότε συμπερασματικά και με βάση την ισχύουσα νομοθεσία για την κατηγορία των Α1 διπλωμάτων, η απόδοσή του δεν θα υπερβαίνει τους 14,7 ίππους. Περισσότερα στοιχεία δεν υπάρχουν διαθέσιμα προς το παρόν, πέραν του ότι το μοντέλο θα φέρει μπαταρία ιόντων λιθίου, σταθερή και όχι αφαιρούμενη, όπως έχει ήδη αναφερθεί.

Το EC-05 έχει απόδοση 10 ίππων και μικρότερες διαστάσεις, σε μια υλοποίηση που προσφέρεται για αστική και σβέλτη μετακίνηση μικρών αποστάσεων. Επί της ουσίας είναι ένα Gogoro S3 με μικρές αλλαγές εξωτερικά, φέροντας ίδιο μοτέρ, ίδια μετάδοση και φυσικά το σύστημα ανταλλάξιμων μπαταριών της εταιρίας από την Ταϊβάν.

Η Gogoro έχει στήσει ήδη στην Ταϊβάν το μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών ανταλλαγής μπαταριών, με περισσότερα από 1000 σημεία στα οποία οι αναβάτες μπορούν να αφήσουν τις άδειες από ενέργεια μπαταρίες τους, για να παραλάβουν άλλες, πλήρως φορτισμένες, σε μια διαδικασία που διαρκεί λιγότερο από ένα γέμισμα με βενζίνη.

Αντίθετα για το Yamaha E01 δεν απαιτούνται απαραίτητα υποδομές, αφού φορτίζεται και από το οικιακό δίκτυο. Το λανσάρισμα του EC-05 στην Ευρώπη προϋποθέτει τη δημιουργία ενός υποτυπώδους δικτύου σταθμών ανταλλαγής μπαταριών και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα δρομολογηθεί και θα υλοποιηθεί όλο αυτό από τη Yamaha.

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese