Aναλυτική παρουσίαση της νέας Ducati Multistrada V4 Rally

Suzuki Burgman Street 125EX – Μικρό πολυεργαλείο πόλης
4 Οκτωβρίου 2022
Kawasaki EV production prototype – Παρουσιάστηκε στην Intermot
5 Οκτωβρίου 2022

Επιμέλεια: Μπάμπης Κελάφης

Σε συνέχεια της παρουσίασης της νέας Multistrada V4 Rally, της Adventure Ducati που απευθύνεται στους λάτρεις των μεγάλων ταξιδιών, το εργοστάσιο από την Μπολόνια έδωσε στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία της και νέες φωτογραφίες.

Η νέα έκδοση “Rally” αναβαθμίζει τον ταξιδιάρικο και περιπετειώδη χαρακτήρα της Multistrada V4, με αλλαγές που προσφέρουν βελτιωμένη άνεση για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη, μεγαλύτερη αυτονομία και αυξημένη ικανότητα κίνησης σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Με απόδοση 170 ίππων, σέρβις κάθε 60.000 km και αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 km/24 μήνες θα λέγαμε ότι είναι η  τέλεια επιλογή επιλογή για εκείνους που θέλουν να φτάσουν σε οποιονδήποτε προορισμό, με κορυφαία επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, χωρίς να θυσιάσουν την ευχρηστία και τον παραδοσιακά σπόρ χαρακτήρα μιας Ducati. 

Για τι δύσκολες, εκτός ασφαλτοστρωμένου δρόμου, συνθήκες, η Multistrada V4 Rally είναι εξοπλισμένη με ημι-ενεργές αναρτήσεις με αυξημένη διαδρομή στα 200 mm, οι οποίες προσφέρουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Υπάρχει επίσης ένα νέο Power Mode αποκλειστικά για χρήση εκτός δρόμου, φαρδύτερα μαρσπιέ αναβάτη με ανάγλυφο προφίλ και νέα ρύθμιση στην ανάρτηση Skyhook DSS EVO, ειδικά για αυτό το μοντέλο. Η Multistrada V4 Rally έχει επίσης την λειτουργία Autoleveling, η οποία ρυθμίζει το ύψος της μοτοσυκλέτας όταν αλλάζει το φορτίο (αναβάτης, συνεπιβάτης, αποσκευές), προκειμένου να διατηρούνται αμετάβλητα τα χαρακτηριστικά της. 

Tο νέο ρεζερβουάρ αλουμινίου των 30 λίτρων, το οποίο ενσωματώνεται αρμονικά στο σχήμα της μοτοσυκλέτας, προσφέρει σημαντική αύξηση της αυτονομίας. Κάτι που είναι απαραίτητο στις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη.

Η νέα Multistrada V4 Rally έχει σχεδιαστεί με στόχο την βελτίωση της άνεσης που παρέχει τόσο για τον αναβάτη όσο και για το συνεπιβάτη. Για αυτό το λόγο η ζελατίνα του φέρινγκ είναι μεγαλύτερη κατά 40 mm σε ύψος και 20 mm σε πλάτος, η ουρά έχει επιμηκυνθεί και η βάση για τη βαλίτσα έχει τοποθετηθεί πιο πίσω, έτσι ώστε να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τα πόδια του συνεπιβάτη.

Επιπλέον, χάρη στη διαθεσιμότητα σε σέλες διαφορετικού ύψους τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη και το κιτ χαμηλώματος της ανάρτησης, η Multistrada V4 Rally μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ταιριάζει σε κάθε συνδυασμό αναβάτη και συνεπιβάτη.

Η λειτουργία Minimum Preload επιτρέπει στον αναβάτη να χαμηλώνει τη μοτοσυκλέτα όταν σταματά ή όταν οδηγεί με χαμηλές ταχύτητες. Επίσης, η λειτουργία Easy Lift μειώνει την προσπάθεια που απαιτείται για να σηκωθεί η μοτοσυκλέτα από το πλαϊνό σταντ χάρη στη συμπίεση των αναρτήσεων. Η Multistrada V4 Rally διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό και κεντρικό σταντ.

Η Multistrada V4 υπήρξε η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο εξοπλισμένη με σύστημα ραντάρ που υποστηρίζει το Adaptive Cruise Control (ACC), το οποίο κάνει την οδήγηση λιγότερο κουραστική στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Υπήρξε επίσης πρωτοπόρος και στο σύστημα Blind Spot Detection (BSD), το οποίο εντοπίζει  την παρουσία των οχημάτων που πλησιάζουν στην τυφλή γωνία των καθρεπτών και ειδοποιεί τον αναβάτη.

Η έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών προσφέρει λειτουργίες πλοήγησης χάρτη χάρη στην εφαρμογή Ducati Connect. Η εφαρμογή αυτή υποστηρίζει την χρήση κινητού τηλεφώνου για απάντηση κλήσεων ή ακρόαση μουσικής, σε συνδυασμό με το κράνος το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί με σύστημα ενδοεπικοινωνίας.

Για βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας, η Multistrada V4 Rally είναι εφοδιασμένη με Cornering ABS, το οποίο επιτρέπει την μέγιστη αξιοποίηση των φρένων μέσα στις στροφές. Επίσης είναι εφοδιασμένη με το σύστημα Ducati Cornering Lights (DCL) που φωτίζει το εσωτερικό των στροφών, και τα συστήματα Ducati Wheelie Control (DWC) και Ducati Traction Control (DTC). Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την αδρανειακή πλατφόρμα (IMU), η οποία υπολογίζει τις κλίσεις της μοτοσυκλέτας και ανάλογα παρεμβαίνει, εξασφαλίζουν τη ομαλή και ασφαλή λειτουργία μοτοσυκλέτας.

Στην προσπάθεια να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες της Multistrada V4 σε κάθε είδους διαδρομή, η Ducati έχει αναπτύξει τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Sport, Touring, Urban και Enduro).

Επιλέγοντας την λειτουργία Enduro Riding Mode, ενεργοποιείται μία νέα λειτουργία Power Mode, η οποία περιορίζει την αποδιδόμενη ισχύ στους 114 ίππους. Το σύστημα DSS Evolution μπαίνει σε λειτουργία οδήγησης εκτός δρόμου. Το DTC γίνεται λιγότερο παρεμβατικό και το DWC απενεργοποιείται, όπως και το ABS στον πίσω τροχό, έτσι ώστε να προσαρμοστεί καλύτερα η μοτοσυκλέτα στην χρήση εκτός δρόμου.

Η νέα Multistrada V4 Rally εισάγει επίσης ένα νέο σύστημα απενεργοποίησης της πίσω συστοιχίας κυλίνδρων, μια τεχνική λύση που κάνει ντεμπούτο για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Εκτός από την απενεργοποίηση των πίσω κυλίνδρων με τη μοτοσυκλέτα εν στάση, o V4 Granturismo μπορεί πλέον να διατηρεί απενεργοποιημένους τους δύο πίσω κυλίνδρους και σε άλλες συνθήκες της λειτουργίας του, προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου και της μείωσης των εκπομπών ρύπων. 

 

 

Καθώς αυξάνεται η ταχύτητα ή ο αναβάτης ζητά περισσότερη ισχύ με το γκάζι, οι πίσω κύλινδροι ενεργοποιούνται ξανά σε κλάσματα του δευτερολέπτου, εξασφαλίζοντας ότι ο V4 Granturismo θα διατηρήσει τον χαρακτήρα και τις κορυφαίες επιδόσεις του. Αυτό το νέο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων διατίθεται σε όλα τα modes οδήγησης.

 

Ο κινητήρας V4 Granturismo των 1.158 cc αποδίδει 170 ίππους (125 kW) στις 10.750 rpm και 121 Nm (12,3 kgm) ροπής στις 8.750 rpm, με ιδιαίτερα γραμμική καμπύλη για να εξασφαλίζει ομαλή και προοδευτική απόκριση σε όλη την κλίμακα των στροφών. Οι παραπάνω επιδόσεις συνδυάζονται με προηγμένες τεχνικές λύσεις, όπως ο αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος άξονας, που “ακυρώνει” τη γυροσκοπική αδράνεια των τροχών. Οι διαφορετικές καμπύλες ροπής για κάθε μία από τις σχέσεις του κιβωτίου, που εξασφαλίζουν ομαλή απόδοση στις χαμηλές στροφές, δυνατό τράβηγμα στις μεσαίες και πολύ μεγάλη ισχύ στις υψηλές. 

Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, η Multistrada V4 Rally συνεχίζει με το μονοκόκ αλουμινένιο πλαίσιο, το οποίο παραμένει ελαφρύ συμπαγές και στιβαρό, ενώ παραμένει και το αλουμινένιο ψαλίδι. Η Multistrada V4 Rally προσφέρεται αποκλειστικά με ακτινωτές ζάντες χαμηλού βάρους που φοράνε tubeless ελαστικά.

Η νέα Ducati Multistrada V4 Rally προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: την Adventure Radar με στάνταρ εξοπλισμό το Adaptive Cruise Control και το Blind Spot Detection, την Adventure Travel & Radar, με την προσθήκη πλαϊνών βαλιτσών αλουμινίου, θερμαινόμενων grips & θερμαινόμενης σέλας και τέλος την Full Adventure έχει επιπλέον τελικό εξάτμισης της Akrapovic και εμπρός λασπωτήρα από ανθρακονήματα.

Η νέα Ducati Multistrada V4 Rally αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο 2023 σε δύο χρώματα: Ducati Red και Brushed Aluminium & Matt Black, με μαύρες ακτίνες και για τα δύο χρώματα. 

Δημοσιογραφική Ομάδα Zougla.gr
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese