Anthem. Το έξυπνο άνθος του ηλεκτρισμού

Ducati World Première 2023 – 2ο επεισόδιο – Ready for More?
14 Σεπτεμβρίου 2022
Ένα ιδιαίτερο video για τα 100 χρόνια του Ομίλου Σαρακάκη
15 Σεπτεμβρίου 2022




Ο Dong Tran ιδρυτής και CEO της εταιρείας Ryvid έχει αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο του Detroit με ειδικότητα Creative studies και έχει εργαστεί για την GM, την BMW Designworks USA, το εργαστήριο Σχεδιασμού της Toyota με βάση το Tokyo, και για το τμήμα R&D, της Honda. Μετά από αυτά εργάζεται ως επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης στην Icon που κατασκευάζει υδροπλάνα. Υπήρξε επίσης επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης για την eVTOL, που κατασκευάζει ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης προσγείωσης-απογείωσης, σε μυστικά project τα οποία δεν μπορεί καν να αναφέρει.

Αλλά το πραγματικό του πάθος, είναι οι μοτοσυκλέτες. Αν και είχε superbike από τότε που ήταν 15 ετών, αυτό που τον ενδιαφέρει είναι η μοτοσυκλέτα ως μεταφορικό μέσο, κάτι που δεν είναι η πρώτη προτεραιότητα στις ευρωπαϊκές και αμερικάνικες αγορές, όσο στις αγορές της Ασίας, της Αφρικής και της λατινικής Αμερικής. Βλέπει ως ευκαιρία τη μείωση των τιμών των μπαταριών, την αύξηση των τιμών των ορυκτών καυσίμων και την ανάγκη για πιο καθαρή ατμοσφαιρα.

Το πρώτο του βήμα προς αυτή την κατεύθυνση ήταν το Anthem των $7.800, μια σχεδιαστική προσέγγιση που έδινε τη δυνατότητα στη μοτοσυκλέτα αυτή να ικανοποιεί πολλές διαφορετικές ανάγκες σε διαφορετικές αγορές, ενώ ήταν σχεδιασμένη με βάση τους περιορισμούς που έχει συνήθως μία start-up εταιρεία.

rrw-1-1176x588_Αντιγραφή.jpeg

Το πλαίσιό της είναι από ατσάλινες πλάκες κομμένες με λέιζερ και ενωμένες μεταξύ τους, χωρίς όμως να είναι εμφανής ούτε μία κόλληση. Το τιμόνι είναι αρθρωτό και μπορεί εύκολα να υποκατασταθεί με άλλο σχέδιο που θα μπορεί να υποστηρίξει σκελετό με διαφορετική γεωμετρία.

Εκεί που στις μοτοσυκλέτες συνήθως βρίσκεται ο κινητήρας είναι»κρεμαασμένη» η μπαταρία, η οποία έχει ρόδες ώστε να μεταφέρεται εύκολα, κάπως σαν βαλίτσα αεροδρομίου στον χώρο φόρτισης, αν δεν υπάρχει παροχή κοντά στη μοτοσυκλέτα. Η μπαταρία είναι της αμερικανοκινέζικης εταιρείας Farasis που χρησιμοποιεί και η Zero για τις μοτοσυκλέτες της. Η μπαταρία της Anthem e;inai 4,3kWh.

Πίσω από την μπαταρία βρίσκεται το μοτέρ, το οποίο είναι τοποθετημένο πάνω στο πίσω ψαλίδι, όπως στα σκούτερ και δίνει κίνηση μέσω ιμάντα στον πίσω τροχό, ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος εσωτερικά σε ειδικό κλωβό. Είναι η ίδια διάταξη με το C Evolution της BMW. Το αλουμινένιο ψαλίδι λειτουργεί και ως ψύκτρα για το μοτέρ. Επιπλέον το σύστημα μετάδοσης μπορεί να συναρμολογηθεί εκτός γραμμής συναρμολόγησης και μετά απλά να τοποθετηθεί πάνω στον σκελετό.

e2_Αντιγραφή.jpeg

Τα 30 κιλά που ζυγίζει η μπαταρία βρίσκονται πολύ χαμηλά μπροστά, όπως χαμηλά είναι και το μοτέρ, με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους του Anthem να είναι χαμηλότερα από ότι στις περισσότερες μοτοσυκλέτες. Αυτό ήταν το ζητούμενο για τον Τραν, ο οποίος υποστηρίζει πως το ήδη ελαφρύ Anthem των 108 κιλών, με την καλή κατανομή βάρους που διαθέτει δίνει την αίσθηση ενός ηλεκτρικού   ποδηλάτου κατά την οδήγησή του.

Ο Tran λέει ότι η μοτοσυκλέτα θα απευθυνθεί στην αγορά της Ασίας, όπου η αξιοπιστία είναι το ζητούμενο. Γι’ αυτό οι συνδέσεις των καλωδιώσεων δεν είναι οι συμβατικές. Στην Anthem χρησιμοποιείται ένα εκτυπωμένο κύκλωμα (PCB), που έχει ήδη πάνω του τους συνδέσμους, οι οποίοι είναι τόσο ελαφριοί που μπορούν να συνδεθούν απευθείας με τους διακόπτες, απλά σα να βάζεις το φις στην πρίζα. Όλα έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι όσο απλούστερα γίνεται και συνδέονται με τα υπόλοιπα εξαρτήματα με επίσης απλό τρόπο.

Ryvid-Founders-34-thepack-1024x683_Αντιγραφή.jpg

Οι 18 ίπποι δίνουν στο Anthem τελική ταχύτητα που εκπλήσσει, 120 χιλιόμετρα την ώρα, που δεν είναι συμβατά με την απόδοση της μπαταρίας, όταν χρησιμοποιείται για παράδειγμα στις μοτοσυκλέτες τη Zero, με τέτοια ταχύτητα μετά από 40 χιλιόμετρα έχει αποφορτιστεί. Όμως, όπως λέει ο Tran το Anthem είναι άλλη περίπτωση και είναι πιο αποδοτικό. Μπορεί να κάνει 80 χιλιόμετρα με μέση ταχύτητα 115 χιλιόμετρα την ώρα. Έτσι το Anthem είναι κυρίως μία μοτοσυκλέτα πόλης, αλλά μπορεί να βγει και σε εθνική οδό αξιοπρεπώς. Όλα βέβαια όπως σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα εξαρτώνται από την ταχύτητα. Ή πας σιγά και φτάνεις μακριά ή πας γρήγορα και φορτίζεις συχνότερα.

Το Anthem υπάρχει μόνο ως πρωτότυπο, η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει φέτος τον Οκτώβριο κατασκευάζοντας πιλοτικά 20 μονάδες, η ολοκληρωμένη παραγωγή που θα μπορεί να καλύψει πωλήσεις αναμένεται για το τέλος του χρόνου. Ο ιδρυτής της εταιρείας σχεδιάζει απευθείας πωλήσεις όπως γίνεται με τα αυτοκίνητα της Telsa.

Αρθρογράφος: info@bikeit.gr (Τρύφωνας Καραβούλιας)
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese