Arc Vector – Hλεκτρική μοτοσυκλέτα με διαδραστικό κράνος και μπουφάν

Piaggio Group – Νέο εργοστάσιο στην Ινδονησία
24 Νοεμβρίου 2022
Οδηγοί MotoGP, οι φτωχοί συγγενείς της F1
24 Νοεμβρίου 2022





Η κρίση του COVID-19 επιβράδυνε την πρόοδο πολλών εταιρειών κατασκευής μοτοσυκλετών, ειδικά των νεοσύστατων επιχειρήσεων ηλεκτροκίνησης. Η Arc είναι μια τέτοια εταιρεία και επαναφέρει το ηλεκτρικό της μοντέλο Vector. Το Vector ξεκίνησε τη ζωή του ως μια ιδέα ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας με την επωνυμία Jaguar Land Rover. Δυστυχώς, το πρωτότυπο αποδείχθηκε πολύ ακριβό για παραγωγή, έτσι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Arc, Mark Truman, μετέφερε το concept στη δική του επιχείρηση. Το Vector έκανε τελικά το ντεμπούτο του στην EICMA 2018, αλλά όλο το project φάνηκε να «ξεφουσκώνει» εν μέσω πανδημίας.

 
Τώρα, η Arc επέστρεψε και ο Truman πιστεύει ότι είναι έτοιμος να αλλάξει την αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με καινοτόμο σχεδιασμό μπαταριών. “Φανταστείτε όταν οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες είναι το μόνο είδος μοτοσυκλετών που επιτρέπονται πραγματικά στο δρόμο. Θέλουμε τα μικρά παιδιά να λένε, έχετε δει αυτή την μπαταρία εκεί; Κοιτάξτε αυτήν την μπαταρία, δεν είναι όμορφη; Που είναι μια ελαφρώς περίεργη ιδέα, αλλά αυτό είναι που θέλαμε να πετύχουμε.”
 
ARC_VECTOR_CLOSE_UP_02_1706x1024.jpg
 
Το Arc θέλει 40 λεπτά για να φορτιστεί, έχει μπαταρία 399V, χωρητικότητας 16,8kWh παρέχοντας αυτονομία για 436km και τελική 200km/h, ενώ κάνει τα 0-100 km/h σε 3,2’’.
 
Το ψαλίδι της είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα ενώ οι αναρτήσεις είναι Ohlins και τα φρένα Brembo Stylema. 
 
Πέρα από τον σχεδιασμό, το Arc επικεντρώνεται επίσης στη βελτίωση της απόδοσης. Για να το πετύχει αυτό, θα ορίσει 10 πελάτες ως Arc Angels. Κάθε μέλος θα λάβει μια μοτοσυκλέτα Angel Edition (AE) Vector και θα συμμετάσχει σε ημέρες πίστας που διοργανώνει η Arc για να βοηθήσει στην ανάπτυξη της τεχνολογίας διεπαφής ανθρώπου-μηχανής (HMI) του Arc Pilot System.
 
“Αυτοί οι πελάτες θα έχουν την απόλυτη θέα πίσω από την κουρτίνα”, εξήγησε ο Τρούμαν. “Θα γίνουν ουσιαστικά μέρος της ομάδας ανάπτυξης. Θα γίνουν δοκιμαστικοί αναβάτες. Θα κληθούν να να δοκιμάσουν το σύστημα στο περιβάλλον κλειστού κυκλώματος.”
 
ARC_VECTOR_CLOSE_UP_05_1706x1024.jpg
Μέρος της αλληλεπίδρασης μοτοσυκλέτας αναβάτη είναι και το κράνος Arc Zenith, το οποίο λειτουργεί καταρχήν ως κλειδί για τη μοτοσυκλέτα (keyless) και εμφανίζει στον αναβάτη ειδοποιήσεις (head up display) για την πλοήγηση, την ταχύτητα και διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας. Το άλλο αλληλεπιδρών μέρος είναι το μπουφάν Arc Origin που ειδοποιεί τον χρήστη για κινδύνους στο δρόμο με απτική ανάδραση, δηλαδή με δόνηση προειδοποίησης όπως τα smartphone. Αλλά πέρα από όλα αυτά το στοίχημα για το Vector είναι η απόδοσή του στην οδήγηση.
 Engage_v2_736x607.jpg
“Είχαμε πολλούς αναβάτες δοκιμών,” συνεχίζει ο Truman, “και όλοι λένε το ίδιο πράγμα. Ο τρόπος που στρίβει και αλλάζει κατεύθυνση αυτή η μοτοσυκλέτα δε μοιάζει με τίποτα άλλο που έχουν οδηγήσει και αισθάνονται ότι είναι πολύ μικρότερη απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Ζυγίζει 235 κιλά, άρα είναι ένα μία αρκετά μεγάλη μοτοσυκλέτα. Αλλά δεν είναι έτσι.”
 
 
Αρθρογράφος: info@bikeit.gr (ΒΙΚΕΙΤ!)
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese