BENELLI IMPERIALE 400: Σύγχρονη κατασκευή – Κλασική εμφάνιση

Bajaj – Νέος τιμοκατάλογος
15 Φεβ 2021
Verge TS: Ηλεκτρικό roadster με καινοτόμο μοτέρ και 1.000 Nm ροπής!
16 Φεβ 2021

Πιστονιά την πιστονιά… όπως τα παλιά

Το Benelli Imperiale 400 ανήκει στην ευρύτερη οικογένεια των νεορετρό μοντέλων αλλά δεν υιοθετεί τις 60s (κι αργότερα) γραμμές, που είναι πολύ της μοδός, αλλά αντίθετα θέλει να θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτες που κατασκευάστηκαν κατά τις δεκαετίες του 1940 και του 1950. Είναι σαν να λέμε… όχι απλώς κλασικό, αλλά υπερ-κλασικό!

Το Benelli Imperiale 400 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 ως πρωτότυπο και κατά την συνήθη πρακτική της Benelli στη νεότερη ιστορία της, παρέμεινε ως έκθεμα περνώντας από σαλόνι σε σαλόνι, μέχρι που το 2019 μπήκε σε διαδικασία παραγωγής, αρχικά για την ινδική αγορά.

Πλέον είναι διαθέσιμο και στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως και στην χώρα μας φυσικά, απευθυνόμενο στους νοσταλγούς άλλων εποχών, όπου ο χρόνος και η δίτροχη μετακίνηση είχαν διαφορετικές διαστάσεις, από τα σύγχρονα, φρενήρη δεδομένα.

Το Imperiale 400 δεν έχει σημείο αναφοράς, με την έννοια ότι δεν αναπαράγει κάποια συγκεκριμένη φόρμα που ανασύρθηκε από το χρονοντούλαπο της ιστορικής Benelli.

Ως Imperiale ονομαζόταν μια τετράχρονη μοτοσυκλέτα 125 cc του 1961 από την “αδελφή” της Benelli εταιρία, την Motobi, η οποία δεν έχει καμία σχέση εμφανισιακά με το σημερινό Imperiale.

Για την ιστορία, η Motobi (ή Moto–B), ήταν ιταλική εταιρεία με έδρα επίσης το Pesaro και ιδρυτή έναν εκ των αδερφών που ίδρυσαν την Benelli, η οποία αγοράστηκε από την μητρική Benelli το 1962, αλλά αυτό αποτελεί θέμα ενός άλλου άρθρου-αφιερώματος.

Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε ως στοιχείο, είναι ότι δεν υπήρχε πρότυπο για αντιγραφή, παρ΄όλα αυτά το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, με το Imperiale 400 να μοιάζει σαν πολύ καλή αναπαλαίωση κλασικού μοντέλου.


Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια ώστε η μοτοσυκλέτα να θυμίζει άλλες εποχές και οι σχεδιαστές επιτέλεσαν άριστα το έργο τους.

Το Benelli Imperiale 400 είναι απλό σαν κατασκευή, όσο απλό επιτρέπουν οι επιταγές ασφαλείας και ρύπων στις μέρες μας βέβαια.

Το πλαίσιο του είναι ατσάλινο, μονής ραχοκοκαλιάς και στο κέντρο του φιλοξενεί έναν αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 374 cc με τα σαφώς υποτετράγωνα χαρακτηριστικά των 72,7×90 mm, σε διάμετρο επί διαδρομή εμβόλου.

Παρά το ότι τα καλύμματα στην δεξιά πλευρά του κυλίνδρου θυμίζουν ωστήρια ή άξονες με κωνικά γρανάζια, υπάρχει ένας μονός εκκεντροφόρος στην κεφαλή που περιστρέφεται μέσω καδένας, οδηγώντας τέσσερις βαλβίδες.

Καλά κρυμμένο πίσω από περίτεχνα καλύμματα, βρίσκεται ένα σώμα ψεκασμού 37 mm της Delphi, ενώ η ανάφλεξη είναι ψηφιακή. Δεν πιάνονται προδιαγραφές Euro4 και Euro5 με καρμπιρατέρ και πλατίνες βλέπετε…

H απόδοση του συνόλου είναι 21 ίπποι στις 5.500 rpm και 2,95 kg–m ροπής στις 4.500 rpm και το κιβώτιο μηχανικό, 5 σχέσεων. Η ισχύς αυτή μπορεί να μην θεωρείται τίποτε σπουδαίο για τους ενθουσιώδεις αναβάτες μοντέρνων μοτοσυκλετών, αλλά έτσι και αλλιώς, το Imperiale 400 δεν απευθύνεται σε αυτούς.

Η εκκίνηση του κινητήρα δεν γίνεται δυστυχώς από μανιβέλα και μίζα, αλλά μόνο από μίζα. Ναι, θα θέλαμε να έχει και μανιβέλα, αφού αυτό το πάλαι ποτέ σύστημα εκκίνησης είναι είδος προς εξαφάνιση και η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα θα διακαιολογούσε (σαν κλασική που είναι) να το τιμά, χρησιμοποιώντας το.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 121 mm, ενώ την πίσω ανάρτηση αναλαμβάνουν δύο αμορτισέρ, με διαδρομή 55 mm.

Οι τροχοί είναι φυσικά με ακτίνες, με διάμετρο 19 ίντσες μπροστά και 18 πίσω, φέροντας ελαστικά σε διαστάσεις 110/90-19 και 130/80-18 αντιστοίχως.

Σε ότι αφορά στα φρένα, αυτά αποτελούνται από δίσκους 300 mm (!) μπροστά και 240 mm πίσω, με ένα δικάναλο ABS να ελέγχει και να αποτρέπει τα μπλοκαρίσματα τους.


Διαστασικά, το Imperiale 400 έχει μεταξόνιο στα 1.440 mm, με το πλάτος του να μην ξεπερνά τα 820 mm. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα πολύ φιλικά 780 mm και η απόσταση από το έδαφος στα 170 mm.

Το ρεζεβουάρ έχει χωρητικότητα 12 λίτρων, με τη Benelli να κάνει λόγο για οικονομική λειτουργία του κινητήρα, αν και δεν δίνονται επίσημες τιμές κατανάλωσης.

Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 205 κιλά (κενή) ενώ η πληροφόρηση του αναβάτη γίνεται από δύο αναλογικά όργανα, ταχύμετρο και στροφόμετρο, με μια μικρή LCD οθόνη στο πρώτο, να αποτελεί την μοναδική ψηφιακή παρασπονδία.

H τιμή του Benelli Imperiale 400 στην Ελλάδα, είναι 4.490 ευρώ (χωρίς τέλος ταξινόμησης) και μέχρι στιγμής δεν τα έχει πάει άσχημα σε πωλήσεις, παρότι διατέθηκε αργά μέσα στο χρόνο, κλείνοντας το 2020 με 22 ταξινομήσεις.

Αυτή η επίδοση το έφερε μπροστά στην κατάταξη, αφήνοντας πίσω του πολλές και γνωστότερες μοντέρνες-κλασικές μοτοσυκλέτες της αγοράς.

Περισσότερες πληροφορίες: www.benelli-moto.gr

The post BENELLI IMPERIALE 400: Σύγχρονη κατασκευή – Κλασική εμφάνιση appeared first on MotorBike.gr.

Αρθρογράφος: superpapi

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese