BMW R 1300 GS 2023: Ετοιμάζεται να βάλει “φτερά”;

Το Ducati Streetfighter V2 αποκτά carbon πτερύγια
23 Μαΐου 2022
Ο Razgatlioglu ντύνεται… Marquez
23 Μαΐου 2022

Αεροδυναμικά βοηθήματα για την επερχόμενη GS 1300

Μέσω ενός διπλώματος ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκε από την ΒMW αποκαλύφθηκε πως το νέο adventure της εταιρίας GS 1300 μπορεί να εμφανιστεί με αεροδυναμικά φτερά στα πλάγια του φέρινγκ του και μάλιστα ρυθμιζόμενα!

Τα φτερά έχουν σχεδιαστεί για να αυξάνουν την προστασία του αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης στις αργές και στις υψηλότερες ταχύτητες. Θα τοποθετηθούν άραγε στο επερχόμενο, ανανεωμένο GS 1300 του 2023;

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκε από την BMW με τα ρυθμιζόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα θυμίζουν κάπως τα ηλεκτρικά σπόιλερ του Moto Guzzi V 100 Mandello, αλλά είναι στην πραγματικότητα εντελώς διαφορετικά.

Η BMW κάνει λόγο για δύο πιθανούς τρόπους λειτουργίας του νέου συστήματος προστασίας του αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης:

Αναφέρονται σαν εκτροπείς αέρα με ελαστική ανάρτηση (μέσω ελατηρίου), οι οποίοι προορίζονται να κρατούν τον άνεμο και τη βροχή μακριά από τον οδηγό σε χαμηλές ταχύτητες και σε ορισμένες περιπτώσεις μετακινούνται σταδιακά πάνω στο φέρινγκ σε υψηλότερες πιέσεις ανέμου.

Μέσα στην ίδια ευρεσιτεχνία που κατατέθηκε στην υπεύθυνη Ευρωπαϊκή υπηρεσία, η BMW περιγράφει μια δεύτερη παραλλαγή των πτερυγίων σαν σταθερά φτερά πάνω στο φέρινγκ, τα οποία όμως έχουν εύκαμπτα ή ελαστικά τμήματα στο πίσω άκρο τους κι έτσι αλλάζουν σχήμα σε υψηλότερες ταχύτητες.

Αντιθέτως το σύστημα της Moto Guzzi τα πτερύγια εκτείνονται ηλεκτρικά για να προσφέρουν περισσότερη προστασία από τον αέρα σε υψηλότερες ταχύτητες.

Η ίδια η BMW μιλά για το παραπάνω σαν ένα παθητικό σύστημα που αντιδρά μόνο στην πίεση του ανέμου και, λειτουργεί μεταξύ 50 και 120 km/h.

Στο GS 1300 των σχεδίων φαίνονται τρία από αυτά τα πτερύγια εγκατεστημένα σε κάθε πλευρά σε διάφορα ύψη του φέρινγκ, ώστε να καλύπτονται διάφορα σημεία του σώματος του αναβάτη (πόδια, γόνατα, γοφοί).

Έτσι θα μειώνεται η δύναμη του αέρα σε όλα τα μέρη του σώματος του αναβάτη που είναι εκτεθειμένα στον αέρα και δεν προστατεύονται πίσω από το φέρινγκ.

Μένει μόνο να δούμε κατά πόσο αυτά τα βοηθήματα θα τοποθετηθούν στο νέο BMW R 1300 GS που έρχεται το 2023.

Αρθρογράφος: superpapi
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese