DAYTONA ADV 150: Ένα Adventure σκούτερ για την Ελλάδα!

MotoGP Κατάρ 2ο αγώνας: Άθλος Yamaha! Απίστευτος Quartararo με Martin νέο ήρωα!
4 Απρίλιος 2021
Νέο Voge 500DS 2021: Πιο δυνατό, Euro5 και με αναβαθμισμένο εξοπλισμό
5 Απρίλιος 2021

“Περιπετειώδες”, με πολύ εξοπλισμό και Start and Stop!

To Honda ADV 150 μόλις απέκτησε έναν υπολογίσιμο αντίπαλο – που μάλιστα θα εισαχθεί στην Ελλάδα από την Daytona Motors – και προτάσσει ένα εκπληκτικό επίπεδο εξοπλισμού και φέρει στοιχεία επιλεγμένα και σχεδιασμένα με σκοπό την απαιτητική χρήση εκτός δρόμου.

Το νέο Daytona 150 κατασκευάζεται από την κινεζική Dayang και στην Κίνα, όπου ονομάζεται ADV 150 ή VoreiA ή V–ADV. Στην Ελλάδα θα έρθει είτε με το όνομα ADV 150, είτε σαν Mista 150 στο τέλος του καλοκαιριού του 2021.

Το σκούτερ που μόλις παρουσιάστηκε στην Κίνα και προς το παρόν θα διατεθεί αποκλειστικά σε αυτή την αγορά, οπότε το «τι μας νοιάζει εμάς τώρα;» θα μπορούσε να είναι μια αναμενόμενη –και ίσως δικαιολογημένη- αντίδραση για το ευρωπαϊκό κοινό.


YSS Hybrid Shock

Ωστόσο σαν μοντέλο έχει μεγάλο ενδιαφέρον αφού συγκεντρώνει μοναδικά στοιχεία εξοπλισμού και αξίζει της προσοχής μας.

Άλλωστε το τι συμβαίνει στην Κίνα, δεν αφορά πλέον μόνο τους Κινέζους, αφού η εξωστρέφεια της χώρας είναι πολύ μεγάλη σε ό,τι αφορά και τα δίτροχα, κι έτσι σε λίγους μήνες θα δούμε το συγκεκριμένο μοντέλο, να χτυπά την πόρτα μας, εδώ αλλά και στην Ευρώπη (πιθανότατα σαν re-badged – ίδιο σκούτερ, με σήμα διαφορετικής μάρκας).

Πρόκειται λοιπόν για ένα μοντέλο που ανήκει στην νεοσυσταθείσα κατηγορία των Adventure σκούτερ, η οποία για να μην ξεχνιόμαστε, δημιουργήθηκε από την Honda, με το X–ADV 750.


Spiliotis Fabri Push and Block

Επί της ουσίας, η κατηγορία δημιουργήθηκε στην Ίο (ναι, το ελληνικό νησί) και τους κατσικόδρομούς της που οδηγούν σε πανέμορφες παραλίες, αφού εκεί «εμπνεύστηκε» για πρώτη φορά ο Daniele Lucchesi, στέλεχος της Honda Ευρώπης, δημιουργός τους X–ADV, ένα σκούτερ με πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες.

Το αν έχει η κατηγορία ενδιαφέρον για την Ελλάδα, είναι σαν να ρωτάμε αυτό το κλασικό για το… αν αφοδεύουν οι αρκούδες στο φυσικό τους περιβάλλον.

Σε μια χώρα που τα σκούτερ κατέχουν ένα μερίδιο μεγαλύτερο του 50% επί των συνολικών πωλήσεων των δίτροχων και όπου οι χωματόδρομοι θα μπορούσαν να αποτελούν εξαγώγιμο προϊόν, σαφώς και έχει ενδιαφέρον η κατηγορία!

Το Daytona 150 σχεδιαστικά «εμπνέεται» – για να το πούμε κομψά – από το X–ADV της Honda και δεν εννοούμε την ανταγωνιστική έκδοση των 150 cc, αλλά το 750.

Σαφώς πολλές οι ανάγλυφες επιφάνειες και τα σχηματιζόμενα από κοφτές γραμμές επίπεδα, ενώ η μάσκα με τους προβολείς και την ρυθμιζόμενη ζελατίνα έχουν τον μεγαλύτερο βαθμό σχεδιαστικής συγγένειας με το μοντέλο της Honda.
To προτεταμένο ρύγχος αλλά και η σχεδιαστική ταυτότητα του 150, σίγουρα παραπέμπουν στο εκτός δρόμου πεδίο, με το τιμόνι τύπου fat bar χωρίς κάλυμμα , τα ελαστικά έντονης χάραξης, τις φυσούνες στα καλάμια του μπροστινού αλλά και τα αμορτισέρ λαδιού-αερίου με ξεχωριστό δοχείο πίσω, να συνεπικουρούν σε αυτό.

Στοιχεία για τις διαδρομές των αναρτήσεων δεν υπάρχουν διαθέσιμα, πέραν της επιβεβαίωσης από την Dayang ότι όντως οι διαδρομές είναι μεγαλύτερες από τις τυπικές σε ένα σκούτερ 150 cc και αυτό αποδεικνύεται και από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 158 mm.

Όσον αφορά τους τροχούς, αυτοί είναι διαμέτρου 14 ιντσών μπροστά και 13 ιντσών πίσω, φέροντας ελαστικά διαστάσεων 110/80-14 και 130/70-13 αντιστοίχως.

Τα φρένα του Daytona ADV 150 (ή Mista 150) αποτελούνται από μονά δισκόφρενα τύπου «μαργαρίτας» μπροστά και πίσω, αμφότερα συνεργαζόμενα με διπίστονες δαγκάνες, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν και σε αυτή την περίπτωση περισσότερα στοιχεία σε ό,τι αφορά τη διάμετρο των δίσκων.

Το ABS είναι δικάναλο, αλλά δεν αναφέρεται κάτι για τη δυνατότητα απενεργοποίησης του, έστω στον πίσω τροχό.

Σχετικά με τον κινητήρα τώρα, αυτός είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος παρακαλώ και υγρόψυκτος, με απόδοση 12,1 ίππους στις 8.500 rpm και 1,5 kg–m ροπής στις 6.500 rpm.

Φέρει brushless ηλεκτρικό μοτέρ που ντουμπλάρει ως δυναμό και μίζα και ως εκ τούτου ενσωματώνει λειτουργία start–stop!


Ο κινητήρας είναι ένας από τους ελάχιστους στην παγκόσμια βιομηχανία σκούτερ που διαθέτει τέτοιο σύστημα, μαζί με την Honda, Yamaha, Piaggio, SYM κ.λπ.

Η εταιρία πιστεύοντας προφανώς πολύ στις off–road ικανότητες του 150 έχει δρομολογήσει τις εισαγωγές του φίλτρου αέρα ψηλά, κάτω από την σέλα, προκειμένου το σκούτερ να μην έχει προβλήματα όταν διασχίζει βαθιά ρέματα ή μεγάλες λακκούβες νερού.

Το πιο εντυπωσιακό εξοπλιστικό στοιχείο του μοντέλου όμως είναι η ενσωμάτωση δυο καμερών (!), μπροστά και πίσω. Αυτές καταγράφουν συνεχώς και σε ευρεία κάδρα τα τεκταινόμενα μπροστά και πίσω και το υλικό καταγράφεται σε εσωτερική μνήμη.

Πέραν αυτού, μπορεί ταυτοχρόνως να γίνεται και προβολή σε πραγματικό χρόνο στη μεγάλη και έγχρωμη TFT οθόνη του σκούτερ.

Υπάρχει επίσης δυνατότητα διασυνδεσιμότητας με κινητό, προσφέροντας μεταξύ άλλων πλοήγηση με λεπτομερείς χάρτες στην οθόνη.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το Daytona 150 προσφέρει trip computer, καθώς και σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών (!), ενώ ο έλεγχος του κεντρικού διακόπτη γίνεται μέσω keyless συστήματος.

Η κατασκευάστρια εταιρία ανακοινώνει 150 κιλά βάρους με το ρεζερβουάρ 9,3 λίτρων γεμάτο, 115 km/h τελικής και ύψος σέλας στα 775 mm αρκετά χαμηλά δεδομένης της μεγάλης απόστασης από το έδαφος. Τέλος, κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος ικανός να φιλοξενήσει ένα κράνος τύπου jet.

Επί του θέματος της εισαγωγής του σκούτερ στην Ευρώπη, πέρα από την Ελλάδα που μέσω της Γκοργκόλης ΑΕ (Daytona) θα το έχουμε παραλάβει πρώτοι από το φετινό καλοκαίρι (!), υπάρχουν πηγές που μιλούν αρχικά για την Ισπανία και την Ιταλία.

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese