Ducati Panigale V4 R 2023 – Απευθείας από και προς τις πίστες

Ducati Panigale V4R 2023: Ρεκόρ ιπποδύναμης με κόφτη στις 16.500 στροφές
14 Οκτωβρίου 2022
Οι μάχες στον τελευταίο αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross
14 Οκτωβρίου 2022





Η πλέον ακραία έκδοση του ιταλικού superbike βάζει για το 2023 ως στόχο το ταβάνι των επιδόσεων, κάτι που πετυχαίνει αξιοποιώντας την εμπειρία της Ducati στα MotoGP και WSBK.

Το νέο Ducati Panigale V4 R είναι αναγνωρίσιμο από την πρώτη ματιά χάρη στην παρουσία φτερών από άνθρακα και το χρώμα εμπνευσμένο από το MotoGP, με τον αριθμό «1» ως σήμα κατατεθέν. Για πρώτη φορά, η μοτοσυκλέτα θα παραχθεί σε αριθμημένη σειρά με τον αύξοντα αριθμό και το όνομα του μοντέλου να εμφανίζονται χαραγμένα στο τιμόνι.

MY23_Ducati_Panigale_V4_R_5.jpg

Αφήνοντας λίγο την εικόνα στην άκρη όμως, εντός του Panigale V4 R είναι ο νέος Desmosedici Stradale R των 998 κ.εκ., ένας κινητήρας ικανός να φτάσει τις μέγιστες στροφές κινητήρα στις 16.500 σ.α.λ. στην έκτη ταχύτητα (16.000 στις υπόλοιπες σχέσεις) αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 218 ίππων στις 15.500 σ.α.λ. και φυσικά παραμένοντας εντός του Euro5. Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε μια μικρή μείωση της τάξης των -3 ίππων σε σχέση με τον πολιτικώς ορθό προκάτοχο. Μην ανησυχείτε ωστόσο, καθώς με την τοποθέτηση της αγωνιστικής εξάτμισης, ο κινητήρας φτάνει τους 237 ίππους, 3 ίππους περισσότερους από το προηγούμενο μοντέλο. Ακόμα, η εξέλιξη του κινητήρα του νέου Panigale V4 R περιλάμβανε την παραγωγή ενός ειδικού λαδιού που αναπτύχθηκε από τη Shell σε συνεργασία με την Ducati Corse. Το νέο λιπαντικό απόδοσης εγγυάται 10% μείωση της μηχανικής τριβής και οδηγεί σε αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά επιπλέον 3,5 ίππους.

MY23_Ducati_Panigale_V4_R_8.jpg

Η σύνθεση αυτού του λαδιού βασίζεται στη χρήση πρόσθετων αγωνιστικού τύπου, ειδικά για κινητήρες υψηλών στροφών με ξηρό συμπλέκτη, όπως στους κινητήρες MotoGP και SBK. Αυτά τα χημικά στοιχεία προστίθενται στο βασικό λάδι σε ειδικές ποσότητες και ποσοστά για να διασφαλιστεί η σωστή ισορροπία μεταξύ απόδοσης και προστασίας κινητήρα. Με τον συνδυασμό αγωνιστικής εξάτμισης και αποκλειστικού λαδιού λοιπόν, η μέγιστη απόδοση ισχύος του Panigale V4 R μπορεί να φτάσει τους 240,5 ίππους!

MY23_Ducati_Panigale_V4_R_6.jpg

Όπως είναι αναμενόμενο, το ανανεωμένο Panigale V4 R βρίθει ηλεκτρονικών βοηθημάτων με την υιοθέτηση όλων των ηλεκτρονικών λύσεων που έχουν ήδη εισαχθεί στα Panigale V4 του ’22 και του ’23, αλλά και με την επέκταση και την εξέλιξη των Power Modes, προσθέτοντας το «Track Evo» που αναπτύχθηκε από τους αναβάτες του MotoGP . Επίσης, νέα είναι η εμφάνιση στον πίνακα οργάνων, αλλά και οι χάρτες του κινητήρα με εκ νέου βαθμονόμηση για κάθε ταχύτητα. Βελτιώσεις υπάρχουν και στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Ducati αλλά και στο σύστημα Ride By Wire. Παρούσα είναι και η υιοθέτηση της στρατηγικής όπως λένε οι Ιταλοί, «Engine Brake Control EVO 2», ενώ αναβάθμιση μεταξύ άλλων έχει δεχθεί και το… σύστημα ελέγχου ανεμιστήρα ψύξης.

MY23_Ducati_Panigale_V4_R_3.jpg

Στα των λειτουργιών του κινητήρα, υπάρχουν τέσσερις επιλογές: Full, High, Medium, Low. Το Full και το Low είναι πρόσφατα σχεδιασμένα, ενώ οι διαμορφώσεις High και Medium έχουν αναθεωρηθεί. Η λειτουργία Full Power επιτρέπει στον κινητήρα να εκφράζει το πλήρες δυναμικό του με καμπύλες ροπής χωρίς ηλεκτρονικά φίλτρα, εκτός από την πρώτη ταχύτητα. Για τις λειτουργίες μεσαίας και υψηλής ισχύος, έχει αναπτυχθεί ένα νέο σύστημα διαχείρισης χάρτη Ride by Wire με ειδική βαθμονόμηση για καθεμία από τις έξι ταχύτητες, που διασφαλίζει ότι ο αναβάτης έχει πάντα τη βέλτιστη κίνηση κάθε φορά που ανοίγει το γκάζι. Το Low Power Mode, από την άλλη πλευρά, έχει σχεδιαστεί για οδήγηση στο δρόμο ή για επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης, περιορίζοντας τη μέγιστη ισχύ της μοτοσυκλέτας στους 160 ίππους και προσφέροντας ιδιαίτερα διαχειρίσιμη απόκριση στο γκάζι.

MY23_Ducati_Panigale_V4_R_7.jpg

Λογικό είναι όλα τα περιφερειακά να είναι από το ψηλότερο ράφι. Μπροστά συναντάμε την Öhlins και το NPX25/30, το οποίο αυξάνει τη διαδρομή του κατά 5 mm σε σύγκριση με το προηγούμενο “R”. Αυτή η τεχνική λύση, σε συνδυασμό με το πίσω αμορτισέρ -και πάλι Öhlins- το TTX36 του οποίου η κεντρική απόσταση κυμαίνεται από 312 έως 316 χλστ. και μια τυπική ρύθμιση του άξονα περιστροφής του ψαλιδιού στη θέση +1, αυξάνει το πίσω ύψος κατά 20 χλστ. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται υψηλότερο κέντρο βάρους και επομένως μεγαλύτερη ευκινησία στην είσοδο στη γωνία και αλλαγές κατεύθυνσης.

MY23_Ducati_Panigale_V4_R_4.jpg

Η λίστα των αλλαγών συνεχίζεται ελαφρώς και στην εικόνα, με το ρεζερβουάρ να είναι διαφοροποιημένο αποκτώντας +1 λίτρο καυσίμου, ενώ και η αεροδυναμική με τα εκ των αγώνων ερχόμενα βοηθήματα έχει επίσης αναθεωρηθεί, όντας κατά τη Ducati 40% πιο συμπαγή και 50% πιο λεπτά, κρατώντας ίδια επίπεδα κάθετης δύναμης με το προηγούμενο μοντέλο.

 MY23_Ducati_Panigale_V4_R_2.jpg

Οι έξτρα επιλογές ως προς τα αξεσουάρ είναι σε πληθώρα, όπως αντίστοιχα πολλές είναι και τεχνικές λεπτομέρειες που μαρτυρούν την αγωνιστική τεχνολογία που έχει μια τέτοια μοτοσυκλέτα. Θα επανέλθουμε σε αναλυτικότερο άρθρο σε αυτές, μιας και μιλάμε για έναν πύραυλο εδάφους-εδάφους που απευθύνεται δε σε πολύ λίγους, εντυπωσιάζει δε άπαντες.

Αρθρογράφος: info@bikeit.gr (Νίκος Τσαμάνδουρας)
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese