Guy Martin: 302.6 km/h με την Crighton CR700W

Fantic Motor – Γκάμα Enduro 2023
21 Ιουλίου 2022
Το μοντέλο της Kawasaki που έσπασε 52 ρεκόρ!
21 Ιουλίου 2022

Το πρώτο βήμα για τον στόχο των 200 mph με τη χειροποίητη superbike με τον περιστροφικό κινητήρα έγινε σε εκδήλωση στην Αγγλία.

Από τότε που αποσύρθηκε από τους αγώνες Road Racing, ο Guy Martin έχει αναπτύξει μια σειρά από ενδιαφέροντα που εκτείνονται από την παρουσίαση τηλεοπτικών εκπομπών, ως το σπάσιμο ρεκόρ ταχύτητας. Ήταν δεδομένο πως δε θα μπορούσε να μείνει πολύ καιρό μακριά από τις δερμάτινες φόρμες και την αδρεναλίνη.

Ο ίδιος λοιπόν στήνει ένα turbo Suzuki Hayabusa με το οποίο συχνά-πυκνά δοκιμάζει την τύχη του σε επίσημες διοργανώσεις ρεκόρ ταχύτητας, ενώ τώρα ανέλαβε να συμβάλλει στην προσπάθεια της αγγλικής Crighton να πιάσει 200 mph (320 km/h) με τη σπανιότατη, εκλεκτή και χειροποίητη CR700W που χρησιμοποιεί έναν κινητήρα Wankel (περιστροφικό).

Αν το όνομα Crighton σας ακούγεται γνωστό, είναι ο μηχανικός που σχεδίασε τον περιστροφικό κινητήρα της Norton στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και με τον οποίο η αγγλική εταιρεία πήρε μια αξέχαστη νίκη στο Isle of Man TT του 1992 με τον Steve Hislop και κατέκτησε το αγγλικό πρωτάθλημα το 1994.

Αυτή η βάση συνέχισε να εξελίσσεται από τον Brian Crighton αφότου οι Wankel κινητήρες βγήκαν εκτός αγωνιστικών κανονισμών στην Αγγλία το 1995, για να φτάσουμε σήμερα στο υπερσπάνιο CR700W με τον κινητήρα των 690 cc που αποδίδει 220 hp σε ένα κορμί που χρησιμοποιεί άφθονο ανθρακόνημα για να απολαμβάνει στεγνό βάρος κάτω των 130 κιλών!

Εξοπλισμένη με πλαίσιο της Spondon και κορυφαία εξαρτήματα των Ohlins, Brembo και Bitubo, με ανθρακονημάτινο φέρινγκ και ζάντες της Dymag από το ίδιο υλικό, το CR700W θα κατασκευαστεί στο χέρι αποκλειστικά σε 25 κομμάτια, καθένα εκ των οποίων κοστίζει περίπου €111,000.

Ένα πρωτότυπο Crighton CR700W έχει πλέον ξεκινήσει να εξελίσσεται και να δοκιμάζεται με στόχο να πετύχει τελική ταχύτητα 200 mph σε επίσημη διοργάνωση, συνιστώντας έτσι και την καλύτερη διαφήμιση για τη σπάνια αυτή κατασκευή.

Ο Guy Martin είχε μια πρώτη ευκαιρία να το τρέξει σε μια διοργάνωση της ομάδας Straightliners που κάθε χρόνο φιλοξενείται στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Elvington και αποτελεί κλασικό ραντεβού για τους κυνηγούς των επίσημων ρεκόρ ταχύτητας.

Εκεί η πρώτη δοκιμή του Martin με το CR700W κατάφερε να φτάσει ως τα 188 mph, δηλαδή 302.6 km/h. Αν και δεν κατάφερε τον στόχο των 320 km/h, η ομάδα είναι απολύτως ικανοποιημένη από την προσπάθεια, καθώς αυτή είχε ως βασικό σκοπό την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας και όχι να φτάσει στο ρεκόρ με την πρώτη.

Παρόλα αυτά, και κοντά έφτασε, και έσπασε το επίσημο ρεκόρ ταχύτητας για μοτοσυκλέτες με μεγάλους Wankel κινητήρες, που ως τώρα ήταν 276.8 km/h (172 mph).

Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την προσπάθεια αυτή θα συμβάλλουν στο κατάλληλο ρύθμισμα της μοτοσυκλέτας (κλιμάκωση κιβωτίου, αεροδυναμική κ.ο.κ.) ώστε να επιτευχθεί και η 200άρα, κάτι που οι άνθρωποι της Crighton πιστεύουν πως θα έρθει πολύ εύκολα.

Για την ιστορία, στην ίδια εκδήλωση ο Martin βρήκε μια ωραιότατη ευκαιρία να τρέξει την turbo Hayabusa του, καταφέρνοντας να πιάσει 260 mph, δηλαδή 418.4 km/h! Ο στόχος του βέβαια ήταν τα 300 mph (482.8 km/h), κάτι που δεν πλησίασε όσο θα ήθελε. Ακόμη.

Αρθρογράφος: info@caranddriver.gr
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese