Honda X-ADV 750 2021: Πλήρης παρουσίαση και τιμή

Honda X-ADV 750 2021: Πλήρης παρουσίαση – Ανακοίνωση τιμής
2 Απριλίου 2021
Motul WSBK: O Razgatlıoğlu θετικός στον κορωνοϊό
2 Απριλίου 2021

Χ-ADV: My Way…

Έφτασε στην Ελλάδα το υβριδικό Honda X-ADV 750, ανανεωμένο για το 2021, πέραν του ότι πληροί τις προδιαγραφές Euro5, με τιμή στις 13.500 ευρώ. Όντας μια κατηγορία από μόνο του, αφού είναι σκούτερ και μοτοσυκλέτα εντός/εκτός δρόμου, έχει να προσφέρει στον κόσμο των δυο τροχών έναν δικό του ξεχωριστό δρόμο.

To 2016 η Honda δημιούργησε μια νέα κατηγορία δίτροχου, με στοιχεία από τον κόσμο των Αdventure μοτοσυκλετών, την αυτόματη / ημιαυτόματη πλατφόρμα του DCT και τη χωροταξική φιλοσοφία ενός σκούτερ. Το αποτέλεσμα ήταν το Honda X–ADV 750, μια τολμηρή ομολογουμένως κίνηση, την οποία – όπως αποδεικνύεται από την πορεία της στην αγορά – υποδέχτηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό αρκετοί αναβάτες.

Για το 2021 το X–ADV 750 ανανεώθηκε σε μεγάλο βαθμό με την προσθήκη εξοπλισμού και την επανασχεδίαση τμημάτων, επικαιροποιώντας τη θέση του στην αγορά και ολοκληρώνοντας την εικόνα του.

Το δύσκολο για εμάς τους δημοσιογράφους όταν παρουσιάστηκε το X–ADV 750, ήταν να «βαφτίσουμε» τη νέα κατηγορία η οποία θα μπορούσε να το περικλείει. Βλέπετε, δεν είναι πολύ συχνό φαινόμενο να δημιουργούνται πραγματικά νέες κατηγορίες στον κόσμο των δύο τροχών, πόσο μάλλον όταν τα πράγματα είναι εδώ και καιρό παγιωμένα.

Όταν μάλιστα ένα μοντέλο συνδυάζει ετερόκλητα μεταξύ τους χαρακτηριστικά και χτίζει γέφυρες μεταξύ φαινομενικά αντίθετων κατηγοριών, το έργο μας γίνεται ακόμη πιο δύσκολο.

Λίγη σημασία έχει αν τελικά τα καταφέραμε ως προς την ονοματοδοσία της νέας αυτής κατηγορίας. Εκείνο που πραγματικά αξίζει να σημειωθεί, είναι ότι όντως υπήρχε πρόσφορο έδαφος για ένα μοντέλο σαν το X–ADV 750 στην αγορά, κι αυτό αποδεικνύεται από τις πωλήσεις του, που είναι σταθερά υψηλές στην Ευρώπη (και καλές στην Ελλάδα) και όχι μόνο.


YSS Hybrid Shock

Η ιδέα φαίνεται πως άρεσε λοιπόν και όταν ξεπεράστηκαν ακόμα και οι αμφισβητήσεις της συντηρητικής μερίδας των αναβατών, κάτι στο οποίο συνέβαλαν γεγονότα όπως η νίκη ενός ελαφρώς τροποποιημένου X–ADV στην Κατηγορία 2 του απαιτητικού Gibraltar Rally το 2019, το Χ-ADV εδραιώθηκε για τα καλά στην αγορά ως αποτελεσματικός και ουσιώδης φορέας μιας νέας φιλοσοφίας.

H Honda, έχοντας λάβει αυτό το μήνυμα της αποδοχής και εν όψει της υποχρεωτικής συμμόρφωσης με τις Euro 5 προδιαγραφές, προχώρησε στην ανανέωση του μοντέλου, βρισκόμενη στην ευχάριστη θέση να βελτιώσει την πρότασή της και όχι να την αλλάξει.


Spiliotis Fabri Push and Block

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, αυτή παρουσιάζεται για το 2021 πιο δυναμική, αναδεικνύοντας σε μεγαλύτερο βαθμό την γωνιώδη φιλοσοφία που συνοδεύει το μοντέλο από την πρώτη στιγμή της παρουσίασης του.

Οι κύριοι όγκοι και τα τμήματα του X–ADV, το σχήμα των οποίων καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό και από την λειτουργική προσαρμογή και πρακτικότητα στο εκτός δρόμου πεδίο, δεν έχουν αλλάξει, ωστόσο έχει τονιστεί σε μεγαλύτερο βαθμό το ανάγλυφο των πολυεπίπεδων σχημάτων, με την εικόνα της ανανέωσης να είναι άμεσα ορατή.

Ένα σημείο που συγκεντρώνει αρκετές αλλαγές είναι η περιοχή της μάσκας, με τα προτεταμένα πλαϊνά τμήματα και τους νέους LED προβολείς, που φέρουν πλέον λειτουργία DRL.

Η ζελατίνα είναι κι αυτή νέας σχεδίασης και μπορεί, όπως και στην προηγούμενη έκδοση, να ρυθμιστεί σε πέντε θέσεις δίχως τη χρήση εργαλείων, μεταβάλλοντας το ύψος της κατά 139 mm και την κλίση της κατά 11 μοίρες, με την Honda να ισχυρίζεται ότι προσφέρει περισσότερη προστασία.

Προκειμένου το Honda X–ADV 750 του 2021 να γίνει πιο φιλικό, τα «μάγουλα» της σέλας, η οποία συνεχίζει να απέχει 820 mm από το έδαφος, έχουν επανασχεδιαστεί κι επιτρέπουν πιο εύκολη πρόσβαση των ποδιών στον δρόμο, όποτε χρειάζεται στήριξη.

Σε συνδυασμό με το τιμόνι πλάτους 910 mm, το σώμα του αναβάτη τοποθετείται σε μια άνετη θέση, προσφέροντας όμως παράλληλα ευχέρεια στις μετακινήσεις αλλά και άμεσο έλεγχο.


Μια ακόμα αλλαγή είναι ότι το χειρόφρενο μετακόμισε από την προηγούμενη θέση του στην ποδιά, στο δεξί άκρο του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο ώστε να δημιουργηθεί ένα ντουλαπάκι για την αποθήκευση μικροπραγμάτων.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 22 λίτρων (+1 λίτρο χωρητικότητας από την προηγούμενη έκδοση) ικανό να φιλοξενήσει ένα ένα φουλφέις κράνος off road. Ο αποθηκευτικός αυτός χώρος φωτίζεται με LED, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και θύρα φόρτισης USB, αντικαθιστώντας την τύπου αναπτήρα υποδοχή 12V.

Nέος είναι και ο πίνακας πληροφοριών, μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, που αντικαθιστά τη μονόχρωμη LCD, προσφέροντας επίσης μεγαλύτερη διασυνδεσιμότητα και έλεγχο, μέσω του συστήματος Honda Smartphone Voice Control System.

Περνώντας στον κινητήρα, αυτός συμμορφώνεται με τις Euro 5 προδιαγραφές, ενώ, σε τίτλους, οι αλλαγές που έκανε η Honda έχουν ως εξής:

-Αύξηση της ιπποδύναμης κατά 2,8 ίππους (57,7/6.750 έναντι 54,8/6.250)
-Αλλαγή στον χρονισμό των βαλβίδων
-Διατήρηση μεγαλύτερων ποσοστών ροπής πάνω από τις 5.000 σ.α.λ.
-Μετατόπιση της κόκκινης περιοχής στο στροφόμετρο κατά 600 σ.α.λ. προς τα πάνω (7.000 σ.α.λ. από 6.400 σ.α.λ.)
-Μικρότερο κατά 1,4 κιλά βάρος στον κινητήρα.

Το μηχανικό σύνολο του X–ADV 750 είναι δικύλινδρο σε σειρά και οκταβάλβιδο, με δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους και με μια χαρακτηριστική και μεγάλη κλίση των κυλίνδρων προς τα μπροστά, προκειμένου το βάρος να συγκεντρώνεται χαμηλά.

Όσον αφορά τη διάμετρο x διαδρομή των εμβόλων, αυτή έχει υποτετράγωνα χαρακτηριστικά, στα 77x80 mm, κάτι που από την αρχή σχεδίασης αυτού του μοτέρ έχει επιλεγεί από τους μηχανικούς της Honda, προκειμένου να επιτυγχάνεται υψηλή απόδοση ροπής σε χαμηλές στροφές λειτουργίας.


MotoWay-Belray

Ο στρόφαλος φέρει τα κομβία του σε θέση που προσφέρουν διαστήματα ανάφλεξης με διαφορά φάσης 270 μοιρών, ενώ δύο αντικραδασμικοί άξονες προσφέρουν πολιτισμένη λειτουργία στις υψηλές στροφές, διατηρώντας όμως την απολαυστική αίσθηση παλμών, που παρομοιάζει αυτή των V2 κινητήρων.

Η Honda ανακοινώνει μια επίσημη τιμή κατανάλωσης για το X-ADV στα 27,8km/l, με βάση το WMTC πρότυπο μετρήσεων, κάτι που δεδομένων των 13,2 λίτρων χωρητικότητας του ρεζερβουάρ, μεταφράζεται σε μια θεωρητική αυτονομία της τάξεως των 366 χιλιομέτρων

Σημαντική προσθήκη για X–ADV 2021 είναι αυτή του Ride By Throttle γκαζιού, που επέτρεψε στο μοντέλο να αποκτήσει Riding Modes, ανοίγοντας παράλληλα τον δρόμο για την εφαρμογή και άλλων στοιχείων ηλεκτρονικού ελέγχου.

Τα Riding Modes, πέρα από την απόδοση του κινητήρα, ρυθμίζουν επίσης και το πώς γίνονται οι αλλαγές στο DCT κιβώτιο (4 διαφορετικά «προγράμματα») αλλά και την επίδραση του Traction Control (3 διαβαθμίσεις και επιλογή απενεργοποίησης) και του ABS.


Πιο αναλυτικά, τα Riding Modes του νέου XADV είναι τα εξής:

  • -STANDARD, που προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό μεταξύ ισχύος και φρένου
    κινητήρα και μέγιστη επέμβαση των HSTC και ABS.
  • –SPORT, που προσφέρει μια δυναμική καμπύλη ισχύος και φρένου κινητήρα, με χαμηλή παρέμβαση του HSTC και μέγιστη επέμβαση ABS.
  • -RAIN, που προσφέρει μειωμένη ισχύ και φρένο κινητήρα, με μέγιστη παρέμβαση των HSTC και ABS.
  • -GRAVEL, που προσφέρει υψηλή ισχύ και φρένο κινητήρα με χαμηλή παρέμβαση των HSTC
    και ABS.
  • -USER, που προσφέρει τη δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει αυτός τα επίπεδα παραμετροποίησης σε ό,τι αφορά την ισχύ και το φρένο του κινητήρα (3 διαβαθμίσεις) καθω΄ς και το Traction Control (3 διαβαθμίσεις και απενεργοποίηση).

Ειδικά σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις του Traction Control, o αναβάτης μπορεί να επιλέξει τις εξής διαβαθμίσεις:

1) Ελάχιστης παρέμβασης, ώστε να επιτρέπεται ελαφριά ολίσθηση του πίσω τροχού – στο χαλίκι ή στο χώμα για παράδειγμα.

2) Αποτελεί την προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση και προσφέρει αξιόπιστη πρόσφυση υπό τις συνήθεις συνθήκες οδήγησης.

3) Προσφέρει μέγιστο έλεγχο σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (ολισθηροί δρόμοι, βροχή).

4) Το Traction Control μπορεί να απενεργοποιηθεί.

Πέραν αυτών των δυνατοτήτων, η Honda προχώρησε ακόμα ένα βήμα, συμπεριλαμβάνοντας και την λειτουργία του DCT στις παραμέτρους, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν και να προσαρμοστούν αναλόγως των συνθηκών. Στην προκειμένη περίπτωση, η επιλογή διαφορετικών τρόπων λειτουργίας επηρεάζει το πότε πραγματοποιούνται οι αλλαγές στο DCT κιβώτιο ταχυτήτων.

Το Επίπεδο 1 είναι το πιο “ήπιο”, με ανεβάσματα και κατεβάσματα να γίνονται σε σχετικά χαμηλότερες στροφές και ταιριάζει στο προφίλ του RAIN riding mode. Το Επίπεδο 4, στο άλλο άκρο, πραγματοποιεί ανεβάσματα στις υψηλότερες στροφές και κατεβάσματα νωρίτερα για καλύτερη αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα, ταιριάζοντας με SPORT riding mode. Το Επίπεδο 2 είναι το default, πιο ταιριαστό με το STANDARD riding mode, ενώ το Επίπεδο 3 τοποθετείται μεταξύ STANDARD και SPORT.

Το Honda X–ADV προσφέρει επίσης και το Gravel mode στη λειτουργία του DCT, κάτι που προέρχεται από τις εκδόσεις των Africa Twin DCT. Με το Gravel mode, το οποίο ενδείκνυται για χρήση εκτός δρόμου, μειώνεται το πατινάρισμα και η ολίσθηση του συμπλέκτη, έτσι ώστε να υπάρχει η μέγιστη δυνατή αμεσότητα στις εντολές ανοίγματος και κλεισίματος του γκαζιού κατά την οδήγηση στο χώμα, οδηγώντας τον πίσω τροχό σε υπερστροφή.

Τέλος, προσφέρεται επίσης κι εδώ η δυνατότητα στον αναβάτη να επιλέξει οποιοδήποτε πρότυπο λειτουργίας και αλλαγών του DCT μέσω της επιλογής USER.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα του πλαισίου και των περιφερειακών, οι μηχανικοί της Honda προχώρησαν σε προσεκτική επανασχεδίαση της δομικής μονάδας και με τη χρήση σωλήνων μεταβλητής διατομής και βάρους όχι μόνον εξοικονόμησαν 1 κιλό σε σχέση με το προηγούμενο πλαίσιο, αλλά εξοικονόμησαν χώρο για το αποθηκευτικό τμήμα κάτω από την σέλα, το οποίο όπως έχει αναφερθεί ήδη, αύξησε τα λίτρα της χωρητικότητάς του.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι στα 27°/104 mm με μεταξόνιο 1.590 mm. Η μέγιστη γωνία τιμονιού των 39° και ο κύκλος στροφής των 2,8m καθιστούν το X-ADV ιδιαίτερα ευέλικτο σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, ενώ οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές –153,5 mm εμπρός και 150 mm πίσω – συνδυάζονται με απόσταση από το έδαφος στα 162 mm.

Το ανεστραμμένο cartridge πιρούνι των 41 mm προσφέρει ρυθμίσεις προ-φόρτισης και επαναφοράς, με το πίσω μονό αμορτισέρ να προσφέρει ρύθμιση προ-φόρτισης, ενώ εδράζεται στο αλουμινένιο ψαλίδι – που κατασκευάζεται από τμήματα διατομής σχήματος U – μέσω μοχλικού συστήματος Pro-Link.

Το βάρος (πλήρες) του νέου X–ADV 750 είναι 236 κιλά, δηλαδή 3 κιλά λιγότερα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.

Ο μπροστινός τροχός 17 ιντσών και ο πίσω τροχός 15 ιντσών χρησιμοποιούν ατσάλινες ακτίνες,
ανθεκτικές στη σκουριά και
συμβάλλουν στην ικανότητα του X-ADV να αποβαίνει τις
ανωμαλίες του εδάφους.

Τα ελαστικά έχουν έντονη χάραξη και οι σχήματος L βαλβίδες διευκολύνουν τον έλεγχο πίεσης του αέρα. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70 R17 μπροστά και 160/60 R15 πίσω. Δύο ακτινικά διατεταγμένες τετραπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε δίσκους 296mm σε συνδυασμό με σύστημα ABS.

To Honda Χ-ADV 750 διατίθεται στην ελληνική αγορά έναντι 13.500 ευρώ (Μάρτιος 2021)

Μία πλήρης γκάμα γνήσιων αξεσουάρ Honda διατίθενται για το X-ADV και περιλαμβάνει:

  • Πίσω σχάρα
  • Smart Top Box
  • 38L / 50L top box με αλουμινένιο/ασορτί ένθετο
  • Πλαϊνές βαλίτσες
  • Πλαϊνές βαλίτσες – δεξιά 26L, αριστερά 33L με αλουμινένιο/ασορτί ένθετο
  • Τσάντα κονσόλας
  • Προεκτάσεις χουφτών
  • Πλευρικές μπάρες προστασίας
  • Φώτα ομίχλης
  • Θερμαινόμενα γκριπ

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese