MV AGUSTA: 75 χρόνια λαμπρής ιστορίας

Με πρωτιά το ντεμπούτο του Honda CBR1000RR-R!
23 Ιανουαρίου 2020
WSBK 2020 Jerez – 1η μέρα δοκιμών: Η Honda επέστρεψε!
23 Ιανουαρίου 2020

Τιμή και δόξα στην MV!

Φέτος η MV Agusta γιορτάζει την επέτειο των 75 ετών από την ίδρυσή της και αναπολεί τη λαμπρή ιστορία της στο χώρο της μοτοσυκλέτας, διανθισμένη με αγωνιστικές επιτυχίες και βραβεία στους τομείς της σχεδίασης και της τεχνολογίας. Ιταλική μηχανολογία με εμφάνιση εμποτισμένη σε πάθος.

Η MV Agusta στην αρχή ονομαζόταν Meccanica Verghera Agusta (απ’ όπου προήλθε το σημερινό της όνομα), με την συντομογραφία “MV” να σημαίνει Meccanica-μηχανική και Verghera να είναι το χωριουδάκι που φτιάχτηκαν οι πρώτες μοτοσυκλέτες. Η εταιρία ιδρύθηκε τον Φεβρουαρίο του 1945 στην Cascina Costa, κοντά στο σημερινό διεθνές αεροδρόμιο Malpensa του Μιλάνου της Ιταλίας.

MV Agusta Vespa 98

Η οικογένεια των ευγενών Ιταλών Agusta, οι οποίοι ήταν πρωτοπόροι της αεροποναυπηγικής βιομηχανίας, λόγω του ότι δεν μπορούσαν να συνεχίσουν την κατασκευή αεροσκαφών μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, στράφηκε σε μοτοσυκλέτες για να εκφράσει το πάθος της για ταχύτητα, αδρεναλίνη και μηχανική τελειότητα.

Το πρώτο μοντέλο της MV με δίχρονο, μονοκύλινδρο κινητήρα 98 cc, ονομάστηκε “Vespa” (σφήκα), αλλά το όνομα είχε ήδη κατατεθεί από την Piaggio και έτσι πέρασε στην ιστορία σαν MV 98.

MV Agusta 600 GT

Αρχικά η MV ξεκίνησε να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού, (100-125-150 κ.εκ.) και επαγγελματικά τρίκυκλα μικρομεταφορών, αλλά και σκούτερ, μέχρι τη δεκαετία του 1960. Τη δεκαετία του ’60 και με τις πωλήσεις μικρών μοτοσυκλετών να μειώνονται, η MV άρχισε να κατασκευάζει μεγαλύτερους κυβισμούς, όπως ένα μονοκύλινδρο 250 cc, και αργότερα ένα δικύλινδρο 350 cc.

Κάτι που ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει είναι ότι το 1966 η εταιρία παρουσίασε την MV Agusta 600 GT, την πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο με τετρακύλινδρο κινητήρα σε σειρά – μια τιμή που συνήθως “πιστώνεται” στην Honda CB 750 K του 1969 – και δύο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό!

Cecil Sandford

John Surtees

Mike Hailwood

Μετά το 600 η MV ανέβηκε στα 750 cc χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία από τους αγώνες στους οποίους συμμετείχε πάντοτε η εταιρεία, κυρίως λόγω του πάθους του ιδρυτή της κόμη Agusta, κατακτώντας πλήθος παγκόσμιων τίτλων στα Grand Prix.

Η MV Agusta κατέχει πλούσιες αγωνιστικές δάφνες και διακρίσεις, με 37 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 μέχρι το 1976.

Giacomo Agostini

Giacomo Agostini

Ο κόμης Domenico που ήταν ο πιο παθιασμένος από τους αδελφούς Agusta που ασχολούνταν με την εταιρία προσέλαβε ικανούς αναβάτες όπως τους Arcisio Artesiani, τον Carlo Ubbiali, τους Leslie Graham, Cecil Sandford, και τους θρυλικούς μετέπειτα John Surtees, Mike Hailwood, Giacomo Agostini και Phil Read.
Η συνεργασία της MV Agusta με τον Giacomo Agostini ήταν η πιο “αποδοτική”, μιας και ο «Ago» κέρδισε 13 Παγκόσμια Πρωταθλήματα σε διάφορες κατηγορίες, 18 Ιταλικούς τίτλους και 10 Tourist Trophy στο Isle of Man.

Κόμης Agusta πάνω στη μοτοσυκλέτα και John Surtees

Ο κόμης Domenico πέθανε το 1971 και μετά την τελευταία νίκη του Agostini στο Nürburgring το 1976, η ιστορία της MV Agusta έμοιαζε να κλείνει, κάτι που ίσχυσε για αρκετά χρόνια, μέχρι το 1992 όταν ο Claudio Castiglioni της Cagiva αγόρασε το όνομα της MV Agusta και μετέφερε την παραγωγή στη Schiranna του Varese στη Βόρεια Ιταλία, όπου κατασκευάζονται μέχρι σήμερα οι μοτοσυκλέτες της εταιρίας.

Claudio Castiglioni – Massimo Tamburini και MV Agusta F4

Κάτω από την καθοδήγηση του Claudio Castiglioni, η MV συνέχισε να εκπροσωπεί τη μοτοσυκλετιστική παράδοση της Ιταλίας και απέκτησε ακόμη μεγαλύτερο κύρος και διεθνή αναγνώριση.

Ο Castiglioni επένδυσε στην ποιότητα και την τεχνολογία και το πρώτο προϊόν του ήταν η τετρακύλινδρη F4 των 750 cc, η οποία θεωρείται μέχρι σήμερα μια από τις ομορφότερες και αξιόλογες μοτοσυκλέτες του κόσμου.

Giovanni Castiglioni

Μετά τον θάνατό του το 2011, ο γιος του Giovanni τον διαδέχθηκε στην ηγεσία της εταιρίας και συνέχισε στην πρωτοποριακή παράδοση της οικογένειας.

Ο Giovanni ήταν πίσω από τη δημιουργία του γυμνού MV Agusta Brutale της F3, στους μεσαίους κυβισμούς με τρικύλινδρο κινητήρα. Κάτω από την καθοδήγησή του παρουσιάστηκαν και τα αξιοσημείωτα Dragster και Turismo Veloce, καθώς και οι διαδοχικές εκδόσεις των F3 και F4, που βρίσκονται ψηλά στη συνείδηση των μοτοσυκλετιστών.

Το 2017 η εταιρεία αγοράστηκε από μια εταιρεία επενδυτών από το Λουξεμβούργο και το 2019 η οικογένεια Sardarov απέκτησε το 100% της MV, με τον πρόεδρο Timur Sardarov να αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο.

Η νέα φάση της MV Agusta επικεντρώθηκε ιδιαίτερα στη συνολική ποιότητα και τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της. Νέα μοντέλα της MV Agusta παρουσιάστηκαν όπως τα Superveloce 800 και Brutale 1000 RR, αποσπώντας βραβεία για το σχεδιασμό τους.


Στόχος πλέον της MV Agusta είναι η αύξηση των ετήσιων πωλήσεων στις 25.000 μονάδες, με πάνω από 20 νέα μοντέλα για τα επόμενα 5 χρόνια, ενώ έχουν δρομολογηθεί entry-level μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε ένα νεότερο κοινό, στα 350 cc τα οποία παράλληλα θα διατεθούν σε νέες αγορές, ιδίως στην Ασία.

Μια σημαντική συνεργασία ξεκίνησε το 2019 με την Loncin Κίνας για την παραγωγή και τη διάθεση αυτών των μοντέλων.

Timur Sardarov


Ο Timur Sardarov, Διευθύνων Σύμβουλος της MV Agusta Motor S.p.A., με αφορμή της επετείου των 75 ετών της φίρμας δήλωσε ότι; “Είναι ένα μεγάλο προνόμιο και επίσης μια μεγάλη ευθύνη, να βρίσκομαι σε αυτή τη θέση. Κοιτάζοντας το παρελθόν και την κληρονομιά της MV Agusta, νιώθω ότι στέκομαι στους ώμους ενός γίγαντα και αυτό μου δίνει μεγάλη υπερηφάνεια”.

Οι επίσημοι εορτασμοί για την 75η επέτειο της MV Agusta θα πραγματοποιηθούν στο Varese στις 20 και 21 Ιουνίου του 2020.

The post MV AGUSTA: 75 χρόνια λαμπρής ιστορίας appeared first on MotorBike.gr.

Αρθρογράφος: superpapi

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.