O Pininfarina στους 2 τροχούς με την Vmoto Soco!

EICMA 2022: Voge DS 900 Valico
9 Νοεμβρίου 2022
EICMA 2022 – MV Agusta Lucky Explorer 9.5 2023 – Αυτή είναι η έκδοση παραγωγής
9 Νοεμβρίου 2022

του Δημήτρη Διατσίδη

Την πρώτη ημέρα της Διεθνούς Εκθέσεως EICMA η Vmoto Soco Group έκανε μια σημαντική ανακοίνωση και παρουσίαση της συνεργασίας της με τον γνωστό οίκο σχεδιασμού Pininfarina! 

Ο Pininfarina αποτελεί παγκοσμίως το σπουδαιότερο οίκο του Ιταλικού design και του στυλ, από το ξεκίνημά του το 1930 και με εμπειρία σχεδόν 60 χρόνια στην αεροδυναμική, αφού το 1962 ξεκίνησε να κατασκευάζει τη δική του αεροδυναμική σήραγγα! Μάλιστα είναι ο μόνος σχεδιαστικός οίκος που διαθέτει δική του σήραγγα ακόμη και μέχρι τις ημέρες μας. Ένα από τα σλόγκαν που υιοθετεί ο Pininfarina είναι το “shaped by the wind” (σχηματισμένο ή σχεδιασμένο από τον άνεμο), στο οποίο συμπληρώνει το “με απαράμιλλη κομψότητα”. 

Οι Ferrari και Maserati που έχουν βγει από το στούντιο και τα χέρια του Pininfarina είναι πραγματικά εκπληκτικά δημιουργήματα σχεδιασμού και ο οίκος έχει προχωρήσει σε σχεδιασμό σκαφών και άλλων οχημάτων, αλλά και χρηστικών αντικειμένων καθημερινής ζωής. 

Έτσι η συνεργασία με την Vmoto Soco ακολουθεί τις φάσεις ενός πρότζεκτ που ξεκινά με τα πρώτα σκίτσα και φτάνει στις δοκιμές στην αεροσήραγγα και μετά περνά στη μαζική παραγωγή. Ο Ιταλικός οίκος σχεδιασμού με αυτό τον τρόπο επεκτείνει τις δραστηριότητές του και στο χώρο των δύο τροχών και συγκεκριμένα στον τομέα της “e-mobility”, της αστικής ηλεκτρικής κινητικότητας. 

Το όραμα του Graziano Milone που είναι πέρα από CEO του Ιταλικού σκέλους της Αυστραλο-Κινεζικής εταιρίας και μέλος του ΔΣ, είναι να δοθεί προσοχή στην αεροδυναμική και τη μορφή των ηλεκτρικών οχημάτων αστικής μετακίνησης, αφού παρατήρησε ότι όλοι οι κατασκευαστές δίνουν βάση κυρίως στην ανάπτυξη των λύσεων για τις μπαταρίες, το μοτέρ, το βάρος, αφήνοντας απέξω τη μελέτη της αεροδυναμικής. Και ναι, όπως παραδέχτηκε, η αεροδυναμική δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο στα μικρά σκούτερ με τελική τα 45 χλμ/ώρα, αλλά τώρα όλο και περισσότεροι κατασκευαστές παρουσιάζουν πιο δυνατά σκούτερ και μικρές μοτοσυκλέτες που φθάνουν ή ξεπερνούν τα 100 χλμ/ώρα. 

Από αριστερά ο σχεδιαστής Daniele Mazzon, o Αντιρπόεδρος Pininfarina Dr. Giuseppe Bonollo και ο Graziano Milone της VmotoSos, ενώ παρουσιάζει η Alessandra Voce

Έτσι ο τρόπος να αυξήσουν την απόδοση και μαζί την αυτονομία είναι να επενδύσουν στην αεροδυναμική, που δίνει και άλλες λύσεις, όπως είπε ο Δρ. Giuseppe Bonollo Αντιπρόεδρος του Pininfarina, ο οποίος εξήγησε ότι η αεροδυναμική μπορεί να προσφέρει και στην ψύξη του κινητήρα και της μπαταρίας και άρα ακόμη περισσότερο στη σταθερότητα της απόδοσης του mega scooter, για το οποίο ο Ιταλικός οίκος σχεδιασμού παρουσίασε το πρώτο κατασκευασμένο μέρος που προήλθε από τη μελέτη στο σχεδιαστήριο και την αεροσήραγγα. 

Ο σχεδιαστής Daniele Mazzon που επιμελήθηκε το “Air Performance Design” (όπως το ονόμασαν) μας εξήγησε και σε ιδιαίτερη συνομιλία ότι η ιδέα του διπλού φέρινγκ έχει και στοιχεία από την Ducati Supersport που υιοθετεί μια παρόμοια ιδέα. 

Βέβαια εδώ το σχήμα του μεγάλου σκούτερ είναι ξεχωριστό και η μπαταρία βρίσκεται στο σημείο ανάμεσα στο τιμόνι και το κάτω μέρος της σέλας, φθάνοντας σε μια ευθεία με το κέντρο του κινητήρα πίσω. 

Η υπογραφή του Pininfarina αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για την Vmoto Soco, ώστε να ξεχωρίσει και μαζί να κερδίσει από αυτόν τον αεροδυναμικό σχεδιασμό. Ανυπομονούμε να δούμε το τελικό αποτέλεσμα τα επόμενα δύο χρόνια στην παραγωγή και στους δρόμους. 

 

Δημοσιογραφική Ομάδα Zougla.gr
Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Click to access the login or register cheese