PIAGGIO BEVERLY 400, 400 S Euro 5, 2021: Πλήρης παρουσίαση και τιμές

BIKE ALERT HELLAS: Το 2o τεύχος του έντυπου Newsletter
9 Απρίλιος 2021
DAYTONA 310Τ1 και 310T2: Τώρα με τετραετή επίσημη εγγύηση!
9 Απρίλιος 2021

Ενηλικίωση και συμμόρφωση

Στην εικοσαετή πορεία των Beverly στην αγορά οι εκδόσεις ήταν πολλές, το Piaggio Beverly 350 ST που παρουσιάστηκε στο Μιλάνο το 2016, όμως, έκανε την υπέρβαση, όντας το πρώτο σκούτερ με ABS και ASR. To Piaggio Beverly 400 hpe που το αντικαθιστά, μπορεί να μην ξεχωρίζει όπως ο προκάτοχος του στο πεδίο των συστημάτων ασφαλείας, αφού πλέον Traction Control και ABS φέρουν και άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, ωστόσο πρόκειται για μια ανανέωση και αναβάθμιση, που επανατοποθετούν το μοντέλο στην αγορά.

Το Piaggio Beverly 350 αναδείχθηκε για το 2020 τέταρτο στην ετήσια λίστα των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς του2020, με 845 συνολικά μονάδες.

Η πρωτιά πήγε στην μικρότερη έκδοση, Piaggio Beverly 300, το δίτροχο δηλαδή που πούλησε περισσότερο από κάθε άλλο στην χώρα μας τη χρονιά που μας πέρασε όμως η θέση του 350 δεν είναι καθόλου άσχημη, δείχνοντας ότι υπάρχει ένα μεγάλο μερίδιο αναβατών που αρέσκεται στην “Beverly plus” φιλοσοφία.

Επί της ουσίας, η έκδοση 350 ακριβώς αυτό εξυπηρετούσε, ήταν ένα Beverly 300 «περισσότερο» σε όλα του και το νέο 400, αυτό ακριβώς σχεδιάσθηκε να προσφέρει. Μεγαλύτερος κυβισμός, περισσότερη ισχύ και πιο πλούσιο εξοπλισμό. Τώρα μάλιστα που η διαφορά με το επίσης ανανεωμένο Beverly 300 είναι ακόμη πιο εμφατική στα κυβικά και στην ισχύ, ο ρόλος της μεγαλύτερης έκδοσης είναι πιο ξεκάθαρος.

Σε σχέση δε με το ανταγωνισμό, το Piaggio Beverly 400 Euro 5 2021 φαίνεται να παίζει σε μια κατηγορία μόνο του, αφού σκούτερ πόλης (ευρωπαϊκής σχολής με μεγάλους τροχούς) με 400 πραγματικά cc δεν υπάρχει άλλο στην αγορά και αυτή ακριβώς η μοναδικότητα είναι και το μεγαλύτερο ατού του νέου μοντέλου. Ας δούμε όμως και πως αλλιώς το νέο Beverly 400.

Πρώτα απ΄όλα από την σχεδίαση, καθότι οι πρώτες εντυπώσεις σε μια γνωριμία είναι και οι πιο σημαντικές. Τα Beverly, όπως και όλα τα σκούτερ της Piaggio είναι η αλήθεια, έχουν ισχυρή σχεδιαστική ταυτότητα, η οποία εντυπώνεται έντονα και τα χαρακτηρίζει σε όλη την διάρκεια της πορείας τους στην αγορά.

Το Piaggio Beverley 400 δεν θα μπορούσε να διαφέρει λοιπόν, καθιστά σαφές από την πρώτη ματιά ότι πρόκειται για μοντέλο αυτής της γνωστής οικογενείας των σκούτερ, καταφέρνοντας παράλληλα όμως να επικοινωνήσει και το ότι έχει ανανεωθεί. Δύσκολο να κρατηθούν οι ισορροπίες αυτές αλλά όχι για τους Ιταλούς, που η καλαισθησία και ότι έχει να κάνει με την σχεδίαση, είναι μάλλον στοιχεία του DNA τους.

Όλοι θα αναγνωρίσουν όταν το δουν στον δρόμο ότι είναι ένα Beverly λοιπόν , με τις όποιες παρεμβάσεις να είναι αρκετές για την επιθυμητή διαφοροποίηση από την προηγούμενη έκδοση. Οι αλλαγές στο σύνολο τους προσδίδουν μια πιο σπορτίφ και δυναμική εικόνα, με τις καμπύλες να έχουν δώσει την θέση τους σε μια πιο «αιχμηρή» θεώρηση, τονίζοντας την ροή των γραμμών από μπροστά προς το πίσω και δίνοντας την αίσθηση της ταχύτητας ακόμα και όταν το σκούτερ είναι στατικό.

Oι αλλαγές εξωτερικά δεν αφορούν μόνο στην αισθητική, αφού η επανασχεδίαση την ποδιάς προσφέρει σύμφωνα με την Piaggio καλύτερη προστασία στα πόδια του οδηγού. Στην μετώπη, δεσπόζει η κάθετη και «V» σχήματος γρίλια στο κέντρο. Αυτή πλαισιώνεται από δυο LED φωτιστικά σώματα, δεξιά και αριστερά στα οποία είναι ενσωματωμένα τα φλας και τα φώτα πορείας.

Πρόκειται για ένα στοιχείο που αποτελεί μέρος της χαρακτηριστικής ταυτότητας του Beverly 300, καθότι υπήρχε και στην προηγούμενη έκδοση, στην προκειμένη περίπτωση όμως έχει επανασχεδιαστεί και είναι σύμφωνο με την γενικότερη δυναμική εικόνα που αποπνέει το μοντέλο.


Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και ο νέος LED προβολέας που ενσωματώνεται στο κάλυμμα του τιμονιού. Επανασχεδιασμένος και πιο διακριτικός σε παρουσία σχέση με την προηγούμενη έκδοση, αλλά και με καλύτερη δέσμη σύμφωνα με την Piaggio, πλαισιώνεται από «αεραγωγούς» δεξιά , αριστερά και στην κορυφή και συνιστά σίγουρα μια πιο sport δήλωση συγκριτικά με το παρελθόν.

Μένοντας στην περιοχή αυτή, αλλαγές έχουμε και στον πίνακα των οργάνων, που πλέον εγκαταλείπει τον συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων, για μια πλήρως ψηφιακή υλοποίηση, που περικλείει όλες τις ενδείξεις σε μια LCD οθόνη 5,5 ιντσών.

Σε αυτήν την οθόνη προβάλλεται πληθώρα πληροφοριών, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων στάθμη βενζίνης, trip computer με στιγμιαία και μέση κατανάλωση, μέση ταχύτητα, προειδοποίηση πάγου, θερμοκρασία αέρα και προειδοποίηση για ανοιχτό stand.

Η περιήγηση και η εναλλαγή των πληροφοριών αυτών γίνεται μέσω του κουμπιού «Mode» στo δεξί grip και αξίζει να αναφερθεί ότι όλοι οι διακόπτες έχουν αναθεωρηθεί σε ότι αφορά στην εργονομίας και στην χωροταξική τους διαρρύθμιση, με την Piaggio να κάνει λόγο για μοτοσυκλετιστική διάταξη και μεγαλύτερη ευκολία στον χειρισμό.

Σε ότι αφορά στην διασυνδεσιμότητα, το Beverly 400 φέρει ως standard το σύστημα MIA της Piaggio (στο Beverly 300 ανήκει στην προαιρετικό εξοπλισμό), που επιτρέπει Bluetooth σύνδεση κινητού τηλεφώνου, με το σκούτερ. Μέσω του σχετικού Piaggio App, που διατίθεται για συσκευές με iOS και Android λειτουργικά συστήματα, ο αναβάτης ειδοποιείται με σχετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων για εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών για πραγματοποίηση κλίσεων και ακρόαση μουσικής.

Σε ότι αφορά στις φωνητικές εντολές, η Piaggio διαθέτει ειδικά σχεδιασμένο Jet κράνος με ενσωματωμένα ακουστικά και μικρόφωνο. Πέραν όλων αυτών, μέσω του συστήματος ΜΙΑ, ο αναβάτης έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στην λειτουργική κατάσταση του οχήματος, ενώ μπορεί επίσης να «μαρκάρει» την θέση στάθμευσης του σκούτερ σε χάρτη ώστε να είναι εύκολος ο εντοπισμός του.

Σημαντικό και πρακτικό εξοπλιστικό στοιχείο, αποτελεί επίσης το keyless σύστημα για τον έλεγχο του κεντρικού διακόπτη, με το σκούτερ να αναγνωρίζει την εγγύτητα του ασύρματου κοντρόλ που έχει πάνω του ο αναβάτης, καταργώντας την «παραδοσιακή» διαδικασία με το κλειδί. Από τον κεντρικό διακόπτη ενεργοποιείται η κατάσταση λειτουργίας του σκούτερ (στο On για εκκίνηση με την μίζα), ανοίγει η σέλα και το καπάκι του τμήματος που βρίσκεται η τάπα πλήρωσης του ρεζερβουάρ, και φυσικά, κλειδώνει το τιμόνι.

Μιας και αναφερθήκαμε στην τάπα του ρεζερβουάρ, αυτή βρίσκεται στην ίδια θέση, στο κέντρο του τούνελ που διέρχεται το πάτωμα του Beverly, με το ρεζερβουάρ να είναι τοποθετημένο χαμηλά στο δάπεδο, για συγκέντρωση του βάρους χαμηλά.

Στο εσωτερικό της ποδιάς, πέραν του κεντρικού διακόπτη για τον οποίον αναφερθήκαμε πιο πάνω, υπάρχει πτυσσόμενος γάντζος για το κρέμασμα και την μεταφορά τσαντών και χαρτοφυλάκων, ενώ λίγο πιο κάτω, ένα αρθρωτό πάνελ που κλειδώνει αποκαλύπτει τον πρακτικό αποθηκευτικό χώρο του εσωτερικού της ποδιάς, για την αποθήκευση μικροπραγμάτων στα οποία ο αναβάτης έχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση. Γάντια, έγγραφα και γυαλιά ηλίου μπορούν να τοποθετηθούν στο τμήμα αυτό, όπως φυσικά και ένα τηλέφωνο, αφού στο δεξί τμήμα υπάρχει και παροχή φόρτισης USB.

Η σέλα έχει αλλάξει σε σχεδίαση, διαχωρίζοντας με πιο εμφατικό τρόπο τα τμήματα οδηγού και συνεπιβάτη και αποκτώντας διπλές εμφανείς ραφές, ενώ η διάταξη δύο επιπέδων παραμένει. Σε σχέση με τις εκδόσεις Beverly 350 πάντως, το ύψος της σέλας παρουσιάζεται αυξημένο, στα 821 έναντι 790 mm ωστόσο η πρόσβαση των ποδιών στο έδαφος έχει βελτιωθεί με επανασχεδίαση των πλαϊνών στο τμήμα του οδηγού. Κάτω από την σέλα αποκαλύπτεται ένα φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος, με την Piaggio να αναφέρει επισήμως ότι μπορεί να φιλοξενήσει δύο Jet τύπου κράνη.

Στις μεταφορικές δυνατότητες του σκούτερ, συμβάλει και όμορφη σχάρα στο πίσω μέρος, με ένα λαστιχένιο κάλυμμα να προστατεύει την επιφάνεια της από γδαρσίματα και χτυπήματα. Στο σώμα της σχάρας, ενσωματώνονται και οι επανασχεδιασμένες για βελτίωση της εργονομίας, χειρολαβές του συνεπιβάτη, ενώ πόδια του, στηρίζονται σε αναδιπλούμενα μαρσπιέ μεγάλου μεγέθους.

Σε ότι αφορά στην ουρά, έχουν σημειωθεί επίσης αλλαγές με τα φωτιστικά σώματα να παραμένουν δύο αλλά με διαφορετική, πιο δυναμική σχεδίαση, στην οποία πόντους προσθέτουν και οι αεραγωγοί στο κάτω μέρος τους, με το μοτίβο «κυψέλης» να ταιριάζει με αυτό του μπροστινού κάθετου αεραγωγού στην μετώπη.

Σημαντική επίσης αλλαγή αποτελεί το νέο φτερό – βάση πινακίδας, που ακολουθεί μια συγκεκριμένη μοτοσυκλετιστική σχολή και αντί για την παραδοσιακή έδραση του στην ουρά, στηρίζεται σε μπράτσο που πιάνει στην αριστερή πλευρά του ψαλιδιού – μετάδοσης. Ένα σημείο του σκούτερ, μαζί με την πεπλατυσμένη ουρά που έχουν δεχθεί κριτική από “τους φίλους των Μπέβερλι”, που θα ήθελαν να δουν διαφορετικές λύσεις στα νέα Beverly 300 και 400.

Δομικά τώρα, στο πλαίσιο δεν έχουν σημειωθεί αλλαγές, παραμένοντας μια μονάδα κατασκευασμένο από συνδυασμό ατσάλινων σωλήνων και πρεσαριστών τμημάτων. Ωστόσο έχουμε καινούργια στοιχεία στα περιφερειακά, με την Showa να προμηθεύει στην Piaggio ένα νέο συμβατικό πιρούνι, με διάμετρο καλαμιών στα 35 mm και διαδρομή 100 mm και νέα αμορτισέρ πίσω, ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, με διαδρομή 95 mm.

Νέες σχεδίασης είναι και οι ζάντες, με επτά μπράτσα και διάμετρο 16 ιντσών μπροστά και 14 πίσω, φέροντας tubelles ελαστικά σε διαστάσεις 120/70-16 και 150/70-14. Aυτό είναι ένα άλλο σημείο διαφοράς σε σχέση με το Beverly 300, το οποίο φέρει ελαστικά μικρότερου εύρους πέλματος (110/70-16 & 140/70-14).

Τα φρένα παραμένουν ως είχαν, με δισκόφρενα 300 και 240 mm μπροστά και πίσω αντιστοίχως, που συνεργάζονται με διπίστονες δαγκάνες. Η Piaggio αναφέρει ότι η διάμετρος του μπροστινού ημίπλευστου δισκόφρενου είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία και σε συνδυασμό με την πλευστή διπίστονη δαγκάνα και την τρόμπα 12,7 mm, προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και ισχύ.

Στον τομέα της ασφάλειας το νέο Piaggio Beverly 400 εξοπλίζεται, όπως και ο προκάτοχος του, με δικάναλο ABS (Bosch 10.0) και ASR σύστημα, δηλαδή το κατά την Piaggio, Τraction Control.

Περνώντας στον κινητήρα, το Beverly 400 αποκτά μια νέα hpe μονάδα. Πρόκειται για ένα υγρόψυκτο μονοκύλινδρο σύνολο, χωρητικότητας 399 cc, με τέσσερις βαλβίδες που οδηγούνται από μονό εκκεντροφόρο στην κεφαλή.

Το μοτέρ, βασίζεται σε αυτό τη έκδοσης του Beverly 350 (330 cc). αλλά φέρει πολλές αλλαγές, ενώ πληροί φυσικά της Euro 5 προδιαγραφές. Στόχος των μηχανικών της Piaggio ήταν να βελτιώσουν συνολικά την απόδοση, μειώνοντας ακόμη περισσότερο τους μηχανικούς θορύβους και τους κραδασμούς.
Η διάμετρος και η διαδρομή του εμβόλου αυξήθηκαν και από τα 75×69 mm (Beverly 350), έφτασαν στα 84×72 mm, διατηρώντας την υπερτετράγωνη γεωμετρία και αυξάνοντας την χωρητικότητα στα 399 cc (από 330 cc)

Η επίσημα ανακοινώσιμη ισχύς του νέου μοτέρ, είναι 34,8 ίππoι στις 7.500 rpm και 3,8 kg–m ροπής στις 5.500 rpm, μια ικανή αύξηση σε σχέση με τους 30,2 ίππους και τα 2,9 kg–m ροπής των τελευταίων εκδόσεων του Beverly 350.

Σύμφωνα με την Piaggio, όλες αυτές οι αλλαγές συντελέσθηκαν χωρίς να μεταβληθεί συνολικά ο όγκος και το βάρος του 400άρη κινητήρα σε σχέση με την προηγούμενη μονάδα των 330 cc Στο εσωτερικό του μοτέρ, ενδιαφέρον παρουσιάζει μια νέα μηχανολογική εφαρμογή, η οποία έχει κατοχυρωθεί ως πατέντα από την Piaggio και ονομάζεται PCV (Positive Crankcase Ventilation).

Πρόκειται για ειδική διαμόρφωση στο εσωτερικό του στροφαλοθαλάμου, με δύο ειδικά σχεδιασμένες «λεπίδες» όπως τις αναφέρει η Piaggio, που βοηθούν στην κυκλοφορία του λιπαντικού, εξαλείφοντας τις όποιες απώλειες μηχανικού έργου από την τρόμπα λαδιού και επιτρέποντας την αύξηση των ορίων της ισχύος του κινητήρα.

Επιπρόσθετα, η εισαγωγή καύσιμου είναι επανασχεδιασμένη και πιο αποτελεσματική ροϊκά, ενώ το μπεκ του ψεκασμού είναι υψηλής πίεσης και προσφέρει καλύτερα επίπεδα εκνέφωσης του καυσίμου, με μικρότερα σωματίδια. Νέος είναι ο χρονισμός των βαλβίδων, όπως και ο ρυθμιστής τάσης της καδένας, ο οποίος με την προοδευτική του λειτουργία μειώνει τους μηχανικούς θορύβους.

Σημαντική τεχνολογική εφαρμογή που αξίζει να αναφερθεί, είναι ότι ο θάλαμος καύσης, έχει επανασχεδιαστεί, με βάση στοιχεία από υπολογιστικά μοντέλα δυναμικής ρευστών (CFD). Πρόκειται για λογισμικά που τρέχουν σε πανίσχυρους υπολογιστές, αναλύοντας τα χαοτικά σενάρια που διέπουν την δυναμική των ρευστών με ακρίβεια, λαμβάνοντας φυσικά υπ΄όψη διάφορες τιμές που αφορούν σε θερμοκρασία και πίεση.

Το σύστημα εξαγωγής του Beverly 400 χαρακτηρίζεται από το ζεύγος των τελικών στην εξάτμιση, άλλο ένα στοιχείο διαφοροποίησης από το Beverly 300, που θυμίζει τον κόσμο των μοτοσυκλετών. Αλλαγές έχουν σημειωθεί και στην CVT μετάδοση, με βελτίωση στην σχεδίαση και έναν νέο, μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό ανεμιστήρα, να συμβάλει στην αποτελεσματικότερη ψύξη του ιμάντα.

Τον έλεγχο της λειτουργία του κινητήρα, αναλαμβάνει μια τελευταίας γενιάς ECU της Magneti Marelli (MIUG4), με ταχύτατο ρυθμό επεξεργασίας των δεδομένων, χαρακτηριστικά παράδειγμα του οποίου αποτελεί η εκκίνηση του κινητήρα μετά από μόλις δύο περιστροφές του στροφάλου από την μίζα.

H Piaggio έχει δημιουργήσει επίσης μια μεγάλη λίστα με αξεσουάρ και προαιρετικό εξοπλισμό όπως:

  • Top Βοx 36 λίτρων στο χρώμα του σκούτερ
  • Top Βοx 52 λίτρων με εξτρά πάνελ στο χρώμα του σκούτερ και πλάτη συνεπιβάτη. Διαθέσιμη θα είναι επίσης και keyless έκδοση του top box αυτού
  • Ψηλή ζελατίνα
  • Sport, χαμηλή ζελατίνα
  • Θερμαινόμενη σέλα
  • Θερμαινόμενη ποδιά ειδικά σχεδιασμένη για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή στο σκούτερ
    Θερμαινόμενα grip
  • Xειριστήριο για τον έλεγχο των θερμαινόμενων αξεσουάρ
  • Εξάτμιση “Sport” από την Akrapovic, με ξεχωριστή σχεδίαση και συνδυασμό ατσαλιού και carbon χούφτες με δυναμική σχεδίαση
  • Χούφτες τύπου γάντι, αδιάβροχες, για προστασία από το κρύο
  • Αντιολισθητικές επενδύσεις στις πλατφόρμες του δαπέδου
  • Αντικλεπτικό που ασφαλίζει το τιμόνι με την σέλα, μέσω συρματόσχοινου, αποτρέποντας το ξεκλείδωμα του
  • Συναγερμός
  • Κάλυμμα – Κουκούλα

Το νέο Piaggio Beverly 400 Euro 5 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, βασική και S, με την δεύτερη να διαφοροποιείται ελαφρά υιοθετώντας μια πιο δυναμική εμφάνιση που υπογραμμίζεται από τα χρώματα στο κυρίως σώμα, στις ζάντες και στην σέλα.

H τιμή είναι η ίδια και για τις δύο εκδόσεις και ανέρχεται στα 6.290 ευρώ.

Τα χρώματα που διατίθενται είναι για την έκδοση S πορτοκαλί, γκρι και μαύρο (όλα ματ με μαύρες ζάντες) και για την απλή έκδοση μπλε, γκρι, λευκό με ασημένιες ζάντες.

Περισσότερες πληροφορίες: www.piaggio.com

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese