ROYAL ALLOY GP300S: Το παρελθόν στο σήμερα

Harley-Davidson 2021: Ανανεωμένη γκάμα και νέος κινητήρας για το Street Bob 114
21 Ιανουαρίου 2021
Κι αν το δημοφιλές Yamaha MT-07 ερχόταν σε έκδοση Super Sport;
21 Ιανουαρίου 2021

Με εμβληματικές γραμμές και κινητήρα 278 cc

Το Royal Alloy GP300S είναι ένα κομψό σκούτερ κλασικών γραμμών που διατίθεται πλέον στην ελληνική σε τρεις χρωματικές παραλλαγές με τιμή κοντά στις 4.900 ευρώ. Ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα κινητήρας στην γκάμα της Royal Alloy τοποθετείται στην έκδοση GP και δημιουργεί ένα δυναμικό σκούτερ που, παρά την διάχυτη ρετρό αύρα, κάτω από τα μεταλλικά του τμήματα προσφέρει σύγχρονες λύσεις.

Η Royal Alloy έχει έδρα το Lancashire της Αγγλίας, κατασκευάζει τα σκούτερ της στην Κίνα και ειδικεύεται στα ρετρό… αλλά σύγχρονα μοντέλα, όσο οξύμωρο και αν φαντάζει αυτό.

H προσεγμένη στις λεπτομέρειες εμφάνιση που παραπέμπει στα 60s, συνδυάζεται αρμονικά με αθέατα μηχανικά και περιφερειακά στοιχεία του σήμερα, προσφέροντας την αίσθηση του τότε.

Ειδικότερα τα σκούτερ της Royal Alloy αντιγράφουν τις Lambretta της δεκαετίας του 1960, οι οποίες έχαιραν και χαίρουν τεράστιας δημοφιλίας ακόμα και μέχρι σήμερα στη Μεγάλη Βρετανία!


YSS Hybrid Shock

To GP300S, όπως και όλα τα Royal Alloy μοντέλα, «χτίζεται» γύρω από ένα αστάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλίας, πάνω στο οποίο βιδώνουν τα κατά κύριο λόγο μεταλλικά τμήματα και καπάκια που συνθέτουν το σύνολο του κουστουμιού του σκούτερ.


Αυτό προσφέρει πολύ μεγάλες δυνατότητες customizing, αφού το κάθε τμήμα μπορεί να αφαιρεθεί και να βαφτεί κατά τα γούστα του εκάστοτε ιδιοκτήτη αλλά επίσης δίνει την δυνατότητα γρήγορης πρόσβασης σε νευραλγικά σημεία του scooter.


Spiliotis Fabri Push and Block

Πολύ σημαντικό είναι επίσης ότι σε περίπτωση πτώσης ή φθορών σε ένα τμήμα, αυτά αλλάζονται εύκολα και δεν χρειάζεται βάψιμο όλο το δίτροχο.

Η Royal Alloy για να κινήσει τα σκούτερ της χρησιμοποιεί κινητήρες διαφόρων κυβισμών και κατασκευαστών που προέρχονται και αυτοί από την Κίνα.

Στην περίπτωση του Royal Alloy GP300S, ο κινητήρας έρχεται από την Zongshen η οποία είναι το joint venture της Piaggio στην Κίνα και προμηθεύει κινητήρες διάφορους κατασκευαστές όχι μόνο εντός της χώρας.

Είναι τετράχρονος κινητήρας, με τους δύο εκκεντροφόρους και τις τέσσερις βαλβίδες, έχει χωρητικότητα 278 κ.εκ. και αποδίδει 21,4 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και ροπή 2,3 kg–m στις 5.000 σ.α.λ.

Είναι χαρακτηριστικό, λόγω του ότι ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος και δεν υπάρχει χώρος κάτω από τα πλαϊνά καπάκια για να τοποθετηθεί ψυγείο, αυτό βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του σκούτερ.

Πρόκειται για τον προηγούμενης γενιάς κινητήρα της Piaggio – που τον έχουμε δει σε πάμπολλα μοντέλα Vespa, Piaggio Beverly, Aprilia, Gilera κ.λπ.) τον οποίο η εταιρία έχει αποφασίσει πλέον να πουλάει σε όποιον κατασκευαστή ενδιαφέρεται.

Στα περιφερειακά, το σύστημα της μπροστινής ανάρτησης θυμίζει και αυτό Lambretta, με δύο υστερούντες βραχίονες και δύο ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση αμορτισέρ να αποσβαίνουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να κρατάνε σε επαφή με το οδόστρωμα τον τροχό.

Πίσω ένα μονό αμορτισέρ αναλαμβάνει την ανάρτηση προσφέροντας και αυτό ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου.

Δύο μονά δισκόφρενα διαμέτρου 220 χλστ., ένα σε κάθε τροχό, φρενάρουν το σκούτερ και ελέγχονται για μπλοκαρίσματα από δικάναλο ABS της Bosch. Oι τροχοί έχουν διάμετρο 12 ιντσών με ελαστικά 110/70-12 και 120/70-12.

Κάτω από την σέλα, που ανοίγει με άρθρωση στο μπροστινό της μέρος δεν υπάρχει αποθηκευτικός χώρος, αλλά το ντεπόζιτο και η τάπα του.

Η σέλα κλείνει και κρατιέται σταθερή πάνω στις προεκτάσεις των πλαϊνών τμημάτων με ένα έξυπνο σύστημα που αποτελείται από… βεντούζες! Η δε απόσταση της από το έδαφος, είναι τα φιλικά για τον αναβάτη-αναβάτισσα 770 χλστ.

Το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1390 χλστ. και το πλάτος στα 620 χλστ., τιμές που συνηγορούν μαζί με τους 12 ιντσών τροχούς, για μεγάλη ικανότητα ευελιξίας μέσα στην πόλη.

Το βάρος του σκούτερ είναι 152 κιλά , με το ρεζεβρουάρ να έχει χωρητικότητα 11 λίτρα, ενώ αξίζει να αναφερθεί ο καλοδεχούμενος σε αυτή την περίπτωση νεοτερισμός, των LED φώτων μπροστά και πίσω.

Η τιμή της Royal Alloy GP300S έχει ανακοινωθεί στα 4.899 ευρώ, άρα τοποθετείται στα υψηλά επίπεδα των Vespa GTS 300 (με τον νέο κινητήρα ΗΡΕ). Το μοντέλο διατίθεται σε τρεις ματ χρωματισμούς: πράσινο, μαύρο και μπρονζέ.

Περισσότερες πληροφορίες: Royal Alloy Hellas, τηλ. 210 2837530, royalalloy.gr

Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese