ZONTES M310 2021: Το σκούτερ που θα προκαλέσει πάταγο… αν εισαχθεί στην Ευρώπη

Ποιο ήταν το μεγαλύτερο σε υψόμετρο μουσείο μοτοσυκλέτας που καταστράφηκε ολοσχερώς
19 Ιανουαρίου 2021
Χειμερινά γάντια Nordcode Voras
19 Ιανουαρίου 2021

Η Zontes εισβάλλει και στα σκούτερ

Στον κόσμο της γλαφυρής και υπερβολικής δημοσιογραφίας, η ανακατανομή της ισχύος στον παγκόσμιο χάρτη και η μετάβαση της εκτός των δυτικών πόλων, παρομοιάζεται με το «ξύπνημα της αρκούδας», σε ότι αφορά στην Ρωσία και την «επίθεση του δράκου», αν πρόκειται για την Κίνα. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με το δεύτερο και ναι, χρειάζεται υπερβολή για να περιγραφεί!


Άλλωστε και η ίδια η Zontes (θυγατρική της εταιρίας Tayo), έχει επιλέξει ένα πολύ επιθετικό τρόπο για να μας συστήσει στο M310 σκούτερ της, που παρουσιάστηκε επισήμως τον Σεπτέμβρη του 2020 και προς το παρόν σκορπά τον τρόμο και τον φόβο στον ανταγωνισμό της αγοράς στην Κίνα.

Η Zontes λοιπόν, στο συνοδευτικό κείμενο του M310, αναφέρει (με μέτρια αγγλικά) τα εξής:
“Όλα τα
scooter με ισχύ πλέον των 32 ίππων, είναι τεράστια, με μεταξόνιο 1.580 χλστ., αργά, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8+ δευτερολέπτων και βαριά, με βάρος που φτάνει τα 200 κιλά”.


“Αυτά τα δεδομένα”
–συνεχίζει η Zontes– “αντιτίθενται στην πραγματική φύση και στον πρωταρχικό σκοπό των scooter, που θα έπρεπε να είναι οχήματα ελαφριά και με μικρές εξωτερικές διαστάσεις. Αναβάτες με ύψος μικρότερο των 1,7 μέτρων αντιμετωπίζουν δυσκολία στην οδήγηση τους”.

Εντάξει, υπάρχουν κάποιες ενστάσεις σε αυτή την τοποθέτηση, αλλά η αλήθεια είναι ότι σας κέντρισε το ενδιαφέρον για την συνέχεια, έτσι δεν είναι;


Η συνέχεια λοιπόν είναι το M310, ως απάντηση στον λάθος, κατά την Zontes πάντα, εξελικτικό δρόμο που ακολούθησε η κατηγορία των σκούτερ.

H εταιρεία αναφέρει πως ένα από τα στοιχεία στα οποία οφείλεται το μακρύ μεταξόνιο και οι ανοικονόμητες διαστάσεις των σύγχρονων maxi scooter είναι το μεγάλο σε επιφάνεια ψυγείο και η τοποθέτηση αυτού χαμηλά, πίσω από τον μπροστινό τροχό ώστε να είναι εκτεθειμένο στην ροή του αέρα.

Ως λύση, το M310 έχει «σπαστό», διαιρετό –σε δύο μικρότερα τμήματα- ψυγείο, με το ένα να τοποθετείται ψηλά, πίσω από τα πλαστικά της ποδιάς – μάσκας και το δεύτερο χαμηλά, μπροστά από την καρίνα του scooter.


YSS Hybrid Shock

Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, ότι το επιθετικό μούτρο με τους μεγάλους αεραγωγούς, δεν σχεδιάστηκε απλά για να προσδώσει δυναμικό ύφος στο μοντέλο αλλά για να οδηγεί το ρεύμα του αέρα στο άνω τμήμα του ψυγείου!

Το μεταξόνιο του M310 είναι 1.390 χλστ. και καθαρά για λόγους σύγκρισης με ένα μοντέλο αναφοράς (και επειδή μοιάζει πολύ με αυτό είναι η αλήθεια…), αναφέρουμε ότι το Yamaha XMAX 300, έχει μεταξόνιο 1.540 χλστ.

Το συνολικό μήκος, για να συνεχίσουμε τη διαστασιακή αυτή σύγκριση, είναι 2.010 χλστ. για το M310 και 2.185 χλστ. για το XMAX 300.

Στο βάρος υπάρχει επίσης μεγάλη διαφορά, με τη Zontes να ανακοινώνει 168 κιλά, όταν το Yamaha ζυγίζει 180 κιλά.

Ωστόσο σημειώνουμε ότι να νούμερα κάπου δεν βγαίνουν σε ότι αφορά στο βάρος, αφού στα τεχνικά χαρακτηριστικά αναφέρεται 158 κιλά βάρους και ρεζερβουάρ χωρητικότητας 12 λίτρων, όποτε η «πλήρες υγρών» τιμή που ανακοινώνει η Zontes, ίσως να έχει κάποια μικρή ανακρίβεια.

Ο κινητήρας έχει χωρητικότητα 309 κ.εκ. και φέρει μονό εκκεντροφόρο στην κεφαλή που οδηγεί τέσσερις βαλβίδες.

Η ανακοινώσιμη ισχύς του είναι πολύ υψηλή, η μεγαλύτερη στην κατηγορία των 300 κ.εκ. και ανέρχεται στους 32,8 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και στα 3,2 kg–m ροπής στις 5.500 σ.α.λ.

Δεν γνωρίζουμε αν το Ζontes M310 πληροί τις China 5 προδιαγραφές ρύπων που είναι σε αντιστοιχία με τις Euro 5, δεν αναφέρεται πουθενά, ωστόσο ξέρουμε ότι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, έχει δοθεί παράταση ενός έτους για την εφαρμογή τους.


Spiliotis Fabri Push and Block

Ως εκ τούτου, για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, αναφέρουμε απλά ότι το Ζontes M310, μπορεί να είναι αναντιστοιχία, Euro 4 προδιαγραφών.

Τα επίπεδο του εξοπλισμού είναι υψηλό, με το Ζontes M310 να προσφέρει δικάναλο ABS, Keyless εκκίνηση και κλείδωμα, TFT έγχρωμη οθόνη, Full LED φώτα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης και θερμοκρασίας ελαστικών, δύο Riding Modes (Εco / Sport), ρυθμιζόμενη ζελατίνα, δύο αποθηκευτικά ντουλαπάκια, δύο θύρες φόρτισης USB 3.0 QC και μια πολύ έξυπνη και πρακτική αναπτυσσόμενη βάση στήριξης κινητού, που βρίσκεται ενσωματωμένη στο κέντρο του τιμονιού.

Αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα υπάρχει, αλλά δεν αναφέρεται η χωρητικότητα του, σε κάποιες φωτογραφίες φαίνεται ότι είναι ικανός να φιλοξενήσει full face κράνος, ανάποδα τοποθετημένο, αλλά αυτό δεν αποτελεί φυσικά επίσημη επιβεβαίωση.

Οι τροχοί του Zontes M310 είναι 14 ιντσών σε διάμετρο και τα ελαστικά του σε διαστάσεις 110/80-14 και 140/70-14.

Σε ότι αφορά φρένα και αναρτήσεις, δεν είναι διαθέσιμες πολλές πληροφορίες, πέραν του ότι έχει τοποθετηθεί ένας δίσκος μπροστά και ένας πίσω, καθώς και συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο μονά αμορτισέρ πίσω, στην συνήθη για την κατηγορία διάταξη.

Ερχόμαστε λοιπόν στο ζητούμενο, θα εισαχθεί το M310 στην Ευρώπη;

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει διαθέσιμη καμία επίσημη πληροφορία για αυτό, πέραν από κάποιες φήμες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο (ενώ Ισπανοί και Γάλλοι σκουτερίστες και ιστοσελίδες τα ζαχαρώνουν έντονα).

Το σίγουρο είναι ότι τα χαρακτηριστικά του είναι εντυπωσιακά και σε περίπτωση που ο «δράκος κάνει την επίθεση» (να το πάλι!) στην Γηραιά Ήπειρο, οι ισορροπίες στην αγορά θα αλλάξουν. Πόσο μάλλον, αν συνοδευτεί και από μια χαμηλή τιμή, κάτι στο οποίο μας έχει συνηθίσει η Zontes.


Αρθρογράφος: scooternet

Διαβάστε το πρωτότυπο άρθρο.
Click to access the login or register cheese